دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی است، گفت: همکاری در پروژه بزرگ مرکز پژوهش‌های هسته‌ ای اروپا سرن و مرکز بین‌المللی تابش سنکروترون (سزامی) بخشی از همکاری های پژوهشگران برجسته ما در دانشکده فیزیک است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان:  افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه از ۴۶کشور، امروز اول مردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن شیخ بهایی این دانشگاه در حال برگزاری است. سید علی محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان این المپیاد، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی با ۱۲ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی، امروز میزبان شما عزیزان است.  

میرمحمدی میبدی با اشاره به اینکه: خوشحالیم میزبانی رویداد مهم علمی المپیاد بین‌المللی فیزیک به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است؛ اظهار کرد: اینجا محلی برای تربیت مهندسان و دانشمندان برجسته است. تعدادی از این دانشمندان برجسته امروز میزبانی این رویداد مهم را برعهده دارند. 

وی گفت:  دانشگاه ما افتخار همکاری‌های بزرگ بین المللی نیز در کارنامه دارد. همکاری در پروژه بزرگ مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا سرن و مرکز بین‌المللی تابش سنکروترون (سزامی)‌ بخشی از همکاری های پژوهشگران برجسته ما در دانشکده فیزیک است. 

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: بی شک برگزاری این رویداد می‌تواند نمایشی از توانمندی ایران در توسعه دانش فیزیک در جهان باشد. 

وی بیان کرد:  دانشگاه صنعتی اصفهان  شرایط مناسبی را برای برگزاری و میزبانی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک را در همکاری متقابل با وزارت آموزش و پرورش ایران رقم خواهد زند.

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان؛ گفت: حضور دانش‌آموزان نخبه از سرتاسر جهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان باعث ایجاد انگیزه دانشجویان این دانشگاه و ایجاد الگویی ملی خواهد بود تا پس از این، برگزاری رویدادهای علوم‌پایه گسترش یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم، در مدت اقامت خود در ایران، از مهمان نوازی مردم خوب اصفهان لذت ببرید و همچنین برای شما در دو آزمون بزرگ علمی که در پیش دارید آرزوی موفقیت دارم. 

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان؛ تصریح کرد: مجموعه مدیریت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه، با شور و اشتیاق ویژه، به همه نخبگان جوان علم فیزیک و همراهان آن‌ها خوش‌آمد گفته و لحظات خوب و به‌یادماندنی را برای آن‌ها آرزو می‌کنند.

افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطرات شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور فقید ایران همراه بود.

همچنین تمبر یادبود المپیاد جهانی فیزیک در این مراسم و با حضور وزیر آموزش و پرورش و پروفسور راوات رییس المپیاد رونمایی و امضا شد.

پایان بخش این مراسم نیز با رژه دانش آموزان کشورهای شرکت کننده در این المپیاد همراه بود.

همچنین در ادامه افتتاحیه امروز دوشنبه کمیته علمی و کمیته آزمون در خصوص آزمون عملی یا تجربی در حداکثر 20 ساعت بحث و گفتگو می‌کنند.  روز سه شنبه آزمون تجربی برگزار می‌شود و روز چهار شنبه فرآیند بررسی آزمون تئوری توسط کمیته علمی و کمیته آزمون مثل آزمون تجربی که حدود 20 ساعت گفتگو و مباحثه می‌کنند؛ و روز پنج شنبه آزمون تئوری برگزار می‌شود.چند روز بعد نتایج مشخص خواهد شد و روز دوشنبه ۸ مرداد آیین اختتامیه و اهدای مدال‌ها برگزار خواهد شد.

 

 

دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی است
دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی است

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4Xldy
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: