علمی، پژوهشی و فناوری

رویترز: روسیه پنهانی در چین پهپاد جنگی می‌سازد!

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی ادعا کرد که روسیه یک برنامه تسلیحاتی در چین راه‌اندازی کرده تا پهپادهای تهاجمی دوربرد برای استفاده در جنگ علیه اوکراین را تولید کند!

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از قول برخی منابع اطلاعاتی مدعی شد که روسیه یک برنامه تسلیحاتی در چین راه‌اندازی کرده تا پهپادهای تهاجمی دوربرد برای استفاده در جنگ علیه اوکراین را طراحی و تولید کند!

در گزارشی اختصاصی این رسانه ادعا شده است که این اطلاعات را از ۲ منبع از یک آژانس اطلاعاتی اروپایی و اسنادی که این خبرگزاری بررسی کرده، به دست آورده است.

یورو نیوز در این باره نوشت: بر اساس یکی از این اسناد، شرکت «آی‌ای‌ام‌زد کوپُل» (IEMZ Kupol)، زیرمجموعه شرکت دولتی تسلیحاتی روسیه به نام «آلماز آنتی» ( Almaz-Antey) با همکاری متخصصان محلی در چین، یک مدل جدید پهپاد به نام «گارپیا ۳» یا جی‌۳ را طراحی و آزمایش کرده است!

یورو نیوز مدعی شد: در این گزارش که اوایل امسال توسط شرکت کوپل به وزارت دفاع روسیه ارسال شده، به کارهای این شرکت اشاره شده است. کوپل همچنین به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که قادر است پهپادهایی از جمله جی۳ را در مقیاس بزرگ در یک کارخانه در چین تولید کند تا این تسلیحات در «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش یورو نیوز، وزارت امور خارجه چین به رویترز گفت که از چنین پروژه‌ای اطلاع ندارد و افزود که این کشور تدابیر کنترلی سختگیرانه‌ای بر صادرات پهپاد دارد.

https://stnews.ir/short/4zQq5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: