دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه آزاد یزد مطرح کرد؛

صنعت و فناوری اولویت دانشگاه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در مراسم افتتاح دفتر استاندارد سازی گفت: افتتاح این دفتر باعث تقویت ارتباط با صنعت شده که صنعت و فناوری اولویت دانشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری: به منظور تعامل و همکاری بیشتر بین استاندارد و دانشگاه ها، این حرکت ترویجی وارتباطی با حضورمسئولین این دو نهاد، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، معاونان و روسای ادارات استاندارد، انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان یزد در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: با عنایت به ابلاغ سازمان ملی استانداردایران مبنی بر تأسیس دفاتر استانداردسازی در دانشگاهها و ابلاغ شرح وظایف دفاتر و نحوه ارزیابی آنها، اولین دفتر استانداردسازی درقالب جدید، دراین استان و در دانشگاه آزاد اسلامی واحدیزد تاسیس وافتتاح شد.

دکترحمید مطهری افزود: همکاری بیشتر دانشگاه و استاندارد در زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت، ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت اعضای هیئت علمی در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی از جمله فعالیتهای این دفتر است. 

وی درتوضیح بیشتر تاسیس این دفتر ادامه داد: افتتاح دفاتر استاندارد سازی بنابر سیاست های کلی سازمان ملی استانداردایران، ودر محل ها، و مراکزی که ضرورت توسعه وترویج فرهنگ استاندارد وتدوین استاندارد و همچنین زمینه سازی استاندارد سازی حس می شود ایجاد می گردد.

این مسئول تصریح کرد: تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی استان یزد، نقش بسیار مهم و موثری را دراستاندارد سازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد دارند وخوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دارای ظرفیت های بسیار خوب دانشجویی و آزمایشگاهی است که در گسترش ارتباطات متقابل ودر نهایت افزایش دامنه پوشش استاندارد ، بسیار موثر است.

مطهری افزود: دانشگاه ها با توجه به حضوراساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف ،خصوصا کارشناسی ارشد و دکترا ، می توانند در جهت فراگیر شدن استاندارد در تمامی سطوح جامعه، همراه و کمک کار مسئولین و دست اندر کاران استاندارد استان یزد باشند

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان گفت: دانش اعضائ هیا ت علمی دانشگاه ها با دانسته ها و تجربه های کارشناسان استاندارد می تواند ممزوج شود و گره های کور صنایع و خدمات موجود استان یزد را باز نماید، ضمن اینکه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در تمامی لایه های اجتماعی را مقدم برتمامی امور می دانیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در هنگام افتتاح دفتر استاندارد سازی گفت: افتتاح این دفتر باعث تقویت ارتباط با صنعت شده که صنعت و فناوری اولویت دانشگاه است.

دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه پیاده شدن استاندارد در جامعه پیشرفت کشور را در بر دارد افزود: استاندارد یعنی چارچوب گذاری همه فرآیندها و محصولات موجود در جامعه که در زمینه خدمات و محصول اثرگذار هستند. 

وی یکی از ارکان های هر کشوری را تحقق استاندارد در همه زمینه‌ها برشمرد و اظهار کرد: یکی از کارکردهای دانشگاه به کارگیری تکنولوژی روز دنیا در صنعت است و افتتاح دفتر استاندارد باعث تقویت ارتباطات با صنعت و تکنولوژی می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزدافزود: تمامی دانشجویان بویژه اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه می توانند در شاخه هایی که مورد نظر اداره کل استاندارد استان یزد باشد، ورود نموده و در برداشتن موانع، همراه و کمک کاراستان و سازمان ملی استاندارد ایران باشند.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4OaqW
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: