دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

ظرفیت ۵۱۸۱ نفری پذیرش در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تا اول مردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به رقابت پرداختند.

پس از اعلام کلید اولیه و رسیدگی به اعتراضات داوطلبان، کلید نهایی آزمون ۲۲ خردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. پس از آن کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر شد.

دفترچه انتخاب رشته حاوی ظرفیت پذیرش و سایر شرایط و مقررات همزمان با انتخاب رشته از روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال شده است و داوطلبان می توانند از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir کارنامه خود را مشاهده کنند.

کارنامه حاوی اطلاعات ورودی داوطلب و سهمیه ها بر اساس بررسی مدارک، نمره کل از ۶۰۰ و رتبه کل بر اساس نمره کل از ۶۰۰ و سایر رتبه ها در هر سهمیه است.

مجموع ظرفیت پذیرش دستیاری دوره پنجاه و یک بدون تفکیک سهمیه ها تعداد ۵ هزار و ۱۸۱ نفر است. از این میان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران بیشترین میزان ظرفیت پذیرش را دارند. همچنین رشته بیماری های داخلی با ۶۷۰ نفر ظرفیت بالاترین میزان ظرفیت را دارد.

نحوه پذیرش داوطلبان متقاضی تسهیلات بورسیه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

در این دوره کلیه شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته محل (به صورت سهمیه آزاد) آزمون پذیرش دستیار تخصصی می توانند در صورت تمایل به پذیرش به عنوان بورسیه، مراتب تمایل خود را جهت استفاده از این تسهیلات با علامت زدن «متقاضی تسهیلات بورسیه می باشم» را قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته اعلام کنند.

تبصره: مشمولین پذیرش مقطع پزشک عمومی با سهمیه مناطق محروم – قانون عدالت آموزشی، تعهد خاص استانی، متقاضیان استریت طب اورژانس و بیهوشی و سایر افرادی که به هر نحوی در مقطع پزشکی عمومی دارای تعهدات خاص هستند، نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و رعایت سهمیه ها و اولویت های پذیرش در قالب ظرفیت اعلامی صورت می گیرد.

معرفی بورسیه ها پس از پذیرش نهایی از بین پذیرفته شدگان با سهمیه آزاد صورت می گیرد.

نکته ۱: داوطلبان متقاضی تسهیلات بورسیه در صورت پذیرش نهایی به صورت بورسیه می توانند به صورت بورسیه و یا آزاد در دانشگاه محل پذیرش ثبت نام کنند. به عبارتی داوطلب می تواند در زمان ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش تمایل خود را نسبت به ثبت نام به صورت بورسیه و یا آزاد اعلام کند.

نکته ۲: میزان تعهدات این گروه از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل تحصیل به میزان ۲ برابر مدت آموزشی خواهد بود.

نکته ۳: در زمان تحصیل این گروه داوطلبان، مشمول دریافت پرداختی معادل مربی پایه یک استخدامی در دانشگاه محل تعهد خدمت، علاوه بر کمک هزینه تحصیلی هستند.

نکته ۴: ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای پذیرفته شدگان تسهیلات بورسیه پس از اتمام نیمی از تعهدات و در صورت موافقت دانشگاه محل تحصیل (محل تعهد) امکان پذیر خواهد بود.

نکته ۵: تغییر رشته و انتقال این دسته از پذیرفته شدگان ممنوع بوده و امکان پذیر نیست.

نیاز دانشگاه های علوم پزشکی جهت سپردن تعهد به مناطق محروم

دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های ارتوپدی، آسیب شناسی، بیماری های پوست، بیماری های اعصاب، بیماری های داخلی، بیماری های عفونی و گرمسیری، بیماری های قلب و عروق، بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، زنان و زایمان، طب اورژانس، کودکان، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، روانپزشکی دستیار جهت سپردن تعهد به مناطق محروم جذب می کنند.

https://stnews.ir/short/eGykY
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: