پزشکی و سلامت

غذاهای کلسترول بالا که برای شما خوب هستند

چربی‌های ترانس معمولاً در شیرینی‌ها، کیک‌ها و بیسکویت‌ها یافت می‌شوند، بنابراین محدود کردن این غذاها توصیه می‌شود اما این توصیه در مورد برخی از غذا به گونه دیگری است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  برخی از غذاها به دلیل تأثیر آنها بر کلسترول باید با احتیاط مصرف شوند. غذاهای صبحگاهی مانند کروسان‌ها اغلب حاوی چربی‌های ترانس هستند که حتی برای افزایش کلسترول و افزایش خطر بیماری قلبی مضرتر از چربی‌های اشباع شده هستند.

چربی‌های ترانس معمولاً در شیرینی‌ها، کیک‌ها و بیسکویت‌ها یافت می‌شوند، بنابراین محدود کردن این غذاها توصیه می‌شود.

علاوه بر این، گوشت قرمز و کره، که سرشار از چربی های اشباع شده هستند، باید در حد اعتدال مصرف شوند تا سطح کلسترول را به طور موثر مدیریت کنند.

غذاهای کلسترول بالا که برای شما خوب هستند

برخی از غذاها به طور طبیعی کلسترول بالایی دارند اما علیرغم تصورات غلط موجود، در واقع برای سلامتی مفید هستند. کلسترول موجود در این غذاها باعث مشکلات سلامتی نمی‌شود، بلکه فروکتوز اضافی، چربی‌های اشباع شده و مصنوعی هستند که بدن آن‌ها را به کلسترول بد تبدیل می کند.

به عنوان مثال، تخم مرغ که زمانی برای کسانی که در معرض بیماری قلبی قرار داشتند، منع می شد، اکنون به عنوان منبع خوبی از پروتئین با چربی کم اشباع هستند و کلسترول آن را بی‌ضرر می‌کند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که ماست و شیر پرچرب، علی‌رغم داشتن کلسترول، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به دلیل چربی‌های مفید آن مانند اسیدهای چرب کاهش دهد.

https://stnews.ir/short/4LrPO
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: