علمی، پژوهشی و فناوری

مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی برای کلیدهای عبور ویندوز معرفی می‌کند

مایکروسافت به تدریج در تلاش است تا روش‌های احراز هویت مبتنی بر گذرواژه‌های سنتی را برای ورود به سیستم‌عامل ویندوز و سایر سرویس‌ها، منسوخ و جایگزین‌های امن‌تری را ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مایکروسافت در راستای جایگزینی روش‌های ایمن‌تر احراز هویت، پیش‌تر با معرفی قابلیت Windows Hello، گام بزرگی در راستای حذف گذرواژه‌ها و استفاده از روش‌های بیومتریک مانند: تشخیص چهره و اثر انگشت برداشت.

یکی دیگر از روش‌های جایگزین برای گذرواژه‌ها، استفاده از کلیدهای عبور است. در این روش، یک کلید دیجیتال روی سرور و یک کلید امن‌تر روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شود.

در ماه مه، مایکروسافت اعلام کرد که تمام حساب‌های کاربری شخصی مایکروسافت می‌توانند به جای گذرواژه از کلیدهای عبور برای ورود به سرویس‌های این شرکت استفاده کنند. همچنین این شرکت راهنمای جامعی برای مدیریت و ذخیره کلیدهای عبور منتشر کرد.

امروز، مایکروسافت از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا پشتیبانی از کلیدهای عبور را به سرویس‌های خود در ویندوز اضافه کنند.

با این قابلیت، کاربران می‌توانند از همان کلید عبوری که در دستگاه‌های تلفن همراه خود ایجاد کرده‌اند، برای ورود به ویندوز ۱۱ نیز استفاده کنند.

مایکروسافت با همکاری شرکت‌هایی مانند: 1Password و Bitwarden، در حال توسعه این قابلیت است تا تجربه کاربری یکپارچه‌ای را برای کاربران فراهم آورد. با استفاده از کلیدهای عبور، سطح امنیت ورود به سیستم به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، مایکروسافت رابط کاربری Windows Hello را برای ایجاد و استفاده از کلیدهای عبور بهبود بخشیده است.

به این ترتیب، کاربران می‌توانند به راحتی کلید عبور خود را در حساب مایکروسافت یا سایر سرویس‌ها ذخیره و روش‌های بازگشایی قفل مانند: تشخیص چهره، اثر انگشت یا پین را انتخاب کنند.

این شرکت همچنین در تلاش است تا امکان همگام‌سازی کلیدهای عبور بین دستگاه‌های مختلف ویندوز ۱۱ را فراهم کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با یک بار تنظیم اولیه، از کلید عبور خود در تمام دستگاه‌های ویندوز ۱۱ استفاده کنند.

این ویژگی تجربه کاربری ساده و امنی را برای کاربران فراهم می‌کند. تمامی این ویژگی‌های جدید و بهبودها ابتدا برای کاربران برنامه Windows Insider در دسترس قرار خواهد گرفت و سپس به صورت گسترده برای تمام کاربران ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد.

https://stnews.ir/short/4koW7
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: