دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

افتتاح مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه رازی

مراکز رشد حلقه اتصال بین دانشگاه و جامعه هستند

مدیر مرکز رشد تخصصی علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه علوم انسانی مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه رازی در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی دانشگاه و با هدف تقویت ارتباط آن با جامعه  شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : دکتر سجاد دادفرگفت: دانشگاه ها در گام اول بر پایه آموزش محوری در گام دوم به دنبال پژوهش محوری، در گام سوم در پی کارآفرینی و در گام های بعدی به دنبال مسئولیت پذیری اجتماعی و گسترش فناوری های نرم در جامعه هستند و درهمین راستا در تحقق اهداف نسل سوم و چهارم دانشگاه ها ،مراکز رشد تخصصی در دانشگاه ها ایجاد شده است.

دادفر یادآور شد: در مراکز رشد، دانشجویانی که ایده و خلاقیتی در رشته خود دارند، شناسایی و با حمایت از این ایده و خلاقیت ها به بازار هدف و اشتغال معرفی شده  زمینه حمایت مادی و معنوی از آنها فراهم می شود.

البته همانگونه که آگاه هستید در دانشکده های  فنی و مهندسی ، دانشجو با یک محصول سخت افزاری مواجه است اما در حوزه علوم انسانی، دانشجو با مخلوقی به نام انسان و  مسایل مربوط به آن که در حیطه فناوری نرم است روبرو است، در واقع در این حوزه  آنچه مورد تحقیق و پژوهش قرار می گیرد، انسان است و در بیانات مقام معظم رهبری نیز بر گسترش و توسعه این علوم تاکید بسیار زیادی شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در تشریح اهداف این مرکز در آینده گفت: تکمیل چرخه ارتباط دانشگاه با جامعه مخاطب و بازارکار، اصلی ترین هدف مرکز رشد است به نحوی که جامعه مخاطب متوجه مسولیت پذیری دانشگاه در جامعه شده و بتواند مشکل یا مساله ای را در جامعه مخاطب خود حل کند و در هدف دوم افزایش اثربخشی و کاربردی نمودن پژوهش های علوم انسانی در دستور کار قرار دارد به نحوی که از محصورشدن پژوهش های صورت گرفته دانشگاه در کتابخانه ها جلوگیری شده و به جامعه و بازار کار وصل شود؛ در هدف بعدی افزایش انگیزه در بین دانشجویان علوم انسانی و آماده سازی بستر لازم برای حمایت از کسب و کار آنها  خواهد بود که البته منوط به حمایت مادی و معنوی از این مرکز است.

دادفر یادآور شد: تجاری سازی ایده های موجود در حوزه علوم انسانی، توسعه مطالعات میان رشته ای، کمک به ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان از جمله هدف های بعدی این مرکز رشد خواهند بود.

مدیر مرکزرشد تخصصی علوم انسانی در تبین اصلی ترین موانع پیش روی موفقیت این مرکز گفت: موضوع مهم آن است که هیچ تجربه و پیشینه ای درخصوص مراکز رشد علوم انسانی در استان وجود ندارد و باید در ابتدا علاوه بر تبیین موضوع برای جامعه هدف، بسترهای لازم در این حوزه فراهم شود تا اهداف و برنامه های موجود به خوبی محقق شود، موضوع دوم تعریف ساختارهای مرکز، تشکیل هسته های رشد و تداوم حمایت های مادی و معنوی از این مرکز در ادامه فعالیت است ، چرا که اگر بخواهیم به اهداف طراحی شده خود دست پیدا کنیم حتما نیازمند هدف گذاری، برنامه ریزی و حمایت های گسترده مادی و البته معنوی از مرکز باشیم.

مرکز رشد تخصصی علوم انسانی با حمایت معاونت علمی سپاه تشکیل شده است و امیدواریم در ادامه فعالیت آن نیز از آن حمایت کافی و کاملی دربعد مادی و معنوی شود

https://stnews.ir/short/enlOK
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: