دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

پذیرش دانشجو در رشته جدید در دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) در این دانشگاه راه اندازی شده است و اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته در مهرماه سال 1403 انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم رشته زیست فناوری (بیوتکنولوژی) در این دانشگاه راه اندازی شده است و اولین دوره پذیرش دانشجو در این رشته در مهرماه سال 1403 انجام خواهد گرفت.

دکتر مصطفی ظهیری نیا با اعلام این خبر  اعلام کرد: با توجه به توانمندی اعضای هیأت علمی و وجود آزمایشگاه‎ها، زیرساخت‎ها و فضای آموزشی لازم و نیز سیاست راهبردی دانشگاه هرمزگان در راه‎اندازی و توسعه علوم و فناوری‌های میان رشته‎ای، با رایزنی‎ها و پیگیری‎های انجام شده، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با راه‎اندازی رشته کارشناسی زیست فناوری در دانشگاه هرمزگان موافقت کرد.

وی یادآور شد: رشته‌ زیست فناوری رشته‌ای کاربردی‌ و میان‌ رشته‌ای‌ علوم‌ و مهندسی است‌ که در بیش از ۳۳ حوزه‌ تخصصی‌ علوم‌ از جمله زیست‌شناسی مولکولی، ژنتیک، میکروبیولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژی، داروسازی، مهندسی شیمی، مهندسی بیوشیمی، گیاه‌شناسی، جانوشناسی، کامپیوتر و بسیاری از علوم دیگر را در برمی‌گیرد و هدف آن پرورش دانش آموختگان آشنا به کاربرد علوم زیستی در فرآیندهای مختلف است.

وی تاکید کرد: امروزه با ظهور ژن درمانی، مطالعات سلول‌های بنیادی، شبیه‌سازی و موادغذایی اصلاح‌شده ژنتیکی رشته زیست‌فناوری بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. به همین دلیل دانشمندان قرن بیست و یک را قرن زیست فناوری نامگذاری کرده‎اند. از طرفی از اهداف اصلی دانشگاه هرمزگان در آینده پیگیری برنامه‌های تحقیقات زیستی در سطوح بالاتر در سطح ملی و بین المللی می باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان در خصوص شرایط تحصیل در این رشته، گفت: داوطلبان آزمون سراسری 1403 می‌توانند برای انتخاب کدرشته محل در این رشته اقدام کنند.

ظهیری نیا اضافه کرد: بازار کار و آینده شغلی رشته دانشگاهی زیست ‌فناوری به دلیل گستردگی مطالعات این رشته می تواند در مراکز آزمایشگاهی خصوصی و یا دولتی وجود داشته باشد. این رشته دامنه شغلی گسترده ای داشته و امروزه به دلیل پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی احتیاج به این رشته بیش از پیش خواهد بود. فرصت های شغلی رشته دانشگاهی زیست فناوری می تواند در صنعت ، محیط زیست، پزشکی، تغذیه و … وجود داشته باشد.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته می‎توانند در یکی از گرایش‎های‌ زیست فناوری میکروبی‌، زیست فناوری پزشکی‌، زیست فناوری ‌ محیطی‌ و دریایی‌، زیست فناوری مولکولی‌، نانو زیست فناوری و بیوتکنولوژی‌ کشاورزی‌ (گیاهی‌) در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند.

https://stnews.ir/short/4Lrv0
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: