پزشکی و سلامت ,واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ۲ محصول دارویی در حوزه سلامت زنان و باروری شدند

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید ۲ دارو با نام‌های "گانوسان" و "سافرونیکا" در حوزه سلامت زنان و باروری شدند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مدیرعامل این شرکت داروسازی گفت: گانوسان نقش موثری در تقویت و تنظیم سیستم ایمنی دارد و انرژی‌زاست و هر قوطی این دارو حاوی ۶۰ کپسول ۵۰۰ میلی‌گرمی گانوسان است و ویژگی‌ این محصول که ماده مؤثره آن عصاره قارچ گانودرما (ریشی) استاندارد شده بر اساس مقدار پلی ساکارید است در کمک به باروری زنان موثر است و هر کپسول آن حاوی عصاره استاندارد شده قارچ گانودرما (براساس ۴۰ درصد پلی ساکارید) معادل ۲۰۰ میلی‌گرم پلی ساکارید دارویی بوده است.
 
دکتر روح‌‍الله عامری افزود: داروی گانوسان بر پایه عصاره قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم است که دارویی بسیار مؤثر بر تقویت و تنظیم سیستم ایمنی و کمک به درمان مبتلایان اچ.پی.وی و اچ.اس.وی بوده و می‌تواند در درمان عفونت‌های مکرر بسیار سودمند باشد.
 
وی ادامه داد: داروی تولید شده دیگر در شرکت داروسازی سینا پژوهان سلامت داروی "سافرونیکا" نام دارد و خاصیت آن ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد آلزامیر بودن است و هر قوطی محصول آن حاوی ۶۰ کپسول ۵۰۰ میلی‌گرمی است.
 
عامری گفت: ماده مؤثره سافرونیکا عصاره کلاله زعفران استاندارد شده بر اساس مقدار کروسین بوده و هر کپسول آن حاوی ۱۷۵ میلی‌گرم عصاره استاندارد زعفران (۲ درصد کروسین) معادل ۳.۵ میلی گرم کروسین بوده است.
 
وی ادامه داد: علاوه بر کروسین، عصاره زعفران موجود در کپسول سافرونیکا حاوی چندین ماده فعال دیگر از جمله کروستین، پیکروکروسین، سافرانال، کروکوزاتین، ایزوفورون و انواع فلاونوئیدها بوده است که در اثرات درمانی این عصاره ایجاد هم افزایی کرده و موجب تاثیر بهتر دارو می شود.
 
او اضافه کرد: داروی سافرونیکا، فراورده‌ای طبیعی مشتق شده از ترکیبات فعال دارویی استخراج شده از کلاله زعفران، مؤثر بر درمان اضطراب، اختلالات خلقی در دوران پیش از قاعدگی، افسردگی پس از زایمان، قاعدگی‌های دردناک، بهبود عملکرد جنسی و رفع مشکلات ناباروری است و دارویی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای گروه داروهای ضد افسردگی سروتونرژیک باشد.
 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است..

https://stnews.ir/short/NEb5D
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: