دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

کسب چهار رتبه دورقمی در کنکور سراسری از شهرستان ممسنی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی پیرامون رتبه های کنکور سراسری، آزمون دانشگاه فرهنگیان و مدارس تیزهوشان به گفتگو با علم و فناوری پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در گفتگو با علم و فناوری در رابطه با افتخار آفرینی دانش آموزان ممسنی گفت؛  با کسب ۹ رتبه تیزهوشان امسال بی سابقه ترین سال در حوزه آزمون های تیزهوشان را داشته ایم .

محمد نیکنام افزود: امسال شاهد افتخار آفرینی دانش آموزان ممسنی در آزمون های مدارس نمونه دولتی بودیم که علاوه بر گرفتن سهمیه خود شهرستان ممسنی، توانستیم سهمیه هایی را در شهرستان هایی مثل شیراز، نیریز، کوار و کازرون داشته باشیم.   ۱۱ سهمیه از مدارس نمونه دولتی شهرستان کازرون از فرزندان ممسنی است . 

وی در رابطه با قبولی های دانشگاه فرهنگیان اذعان داشت:  با قبولی بالغ بر ۶۴ نفر در دانشگاه فرهنگیان، امسال شهرستان ممسنی  رکورد جدیدی در زمینه قبولی ها و راه یافتگان به دانشگاه فرهنگیان ثبت کرد . 

به گفته مدیر آموزش و پرورش ممسنی، در طول سه سال اخیر آمار قبولی دانشگاه فرهنگیان در بین دانش آموزان ممسنی،  از ۱۲ نفر به بالغ بر ۶۴ نفر ارتقا پیدا کرده است . 

وی به افتخار آفرینی مدارس نمونه دولتی اشاره کرد و گفت:  امسال مدرسه نمونه دولتی حضرت مریم از یک کلاس ۱۲ نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان داشته است و همچنین مدرسه دهخدا در یک کلاس ۱۷ نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان داشته است .

محمد نیکنام درخصوص قبولی های کنکور سراسری نیز گفت: در ارتباط با آزمون سراسری کنکور،  ممسنی چهار رتبه دو رقمی داشت و قریب به ۳۸ دانش آموز نورآبادی با کسب رتبه های خوب در رشته های علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی می توانند به دانشگاه های عالی رتبه کشور راه پیدا کنند . 

وی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: چنانچه ظاهر قضیه زیباست اما مجموعه آموزش و پرورش به این آمارها بسنده نخواهد کرد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سطح علمی فعلی را بیشتر ارتقا بدهیم. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در پایان ضمن تبریک و آرزوی توفیق و سلامتی برای افتخارآفرینان و تمامی دانش آموزان شهرستان ممسنی، از فرهنگیان، پرسنل آموزش و پرورش، اولیا گرامی و … که در این مسیر مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ممسنی را همراهی کردند تقدیر و تشکر به عمل آورد .

https://stnews.ir/short/eGKJY
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: