علمی، پژوهشی و فناوری

گوگل دست از ردیابی کاربرانش برنمی‌دارد

گوگل اعلام کرد قصد دارد کوکی‌های شخص ثالث را که عادات مرور وب توسط کاربران را نشان می‌دهد در کروم نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : گوگل پس از سال‌ها تعهد برای حذف تدریجی ردیابی کاربران در اینترنت، اعلام کرد قصد دارد کوکی‌های شخص ثالث را در مرورگر کروم خود نگه دارد.
این تغییر عمده به دنبال نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان (بزرگترین منبع درآمد این شرکت) است که می‌گویند از دست دادن کوکی‌ها در محبوب‌ترین مرورگر جهان، توانایی آن‌ها را در جمع‌آوری اطلاعات برای شخصی‌سازی تبلیغات محدود می‌کند.سازمان رقابت و بازار انگلیس نیز طرح گوگل را به دلیل نگرانی هایی که می‌تواند مانع رقابت در تبلیغات دیجیتال شود، مورد بررسی قرار داده بود.آنتونی چاوز، معاون گوگل گفت به جای منسوخ کردن کوکی‌های شخص ثالث، تجربه جدیدی را در کروم معرفی می‌کنیم که به افراد امکان می‌دهد انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند که در مرور وب آنها اعمال می‌شود و آنها می‌توانند هر زمان که بخواهند این انتخاب را تنظیم کنند.یک بخش گوگل از سال 2019، بر روی طرح Privacy Sandbox با هدف افزایش حریم خصوصی آنلاین و در عین حال حمایت از مشاغل دیجیتال، با رویکرد اصلی حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث کار می‌کند.کوکی‌ها بسته‌هایی از اطلاعات هستند که به وب‌سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا کاربران وب را شناسایی و عادت‌های مرور آن‌ها را ردیابی کنند، اما می‌توان از آنها برای نظارت نیز استفاده کرد.

در اتحادیه اروپا، استفاده از کوکی‌ها توسط مقررات حفاظت از داده‌های عمومی کنترل می‌شود، که تصریح می‌کند ناشران رضایت صریح کاربران را برای ذخیره کوکی‌هایشان می‌گیرند. مرورگرهای اصلی همچنین امکان حذف کوکی ها را می دهند. لنا کوهن، کارشناس فناوری در بنیاد Electronic Frontier، گفت کوکی‌ها می توانند به ضرر مصرف کننده تمام شوند، به عنوان مثال تبلیغاتی که گروه های آسیب پذیر را هدف قرار می دهند. وی افزود تصمیم گوگل برای ادامه دادن کوکی‌های شخص ثالث، نشان دهنده مدل کسب‌وکار تبلیغات محور آنها است.

https://stnews.ir/short/Vd0QD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: