علمی، پژوهشی و فناوری

5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات گفت در دولت سیزدهم بیش از 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فعال حوزه اقتصاد دیجیتال پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از توسعه اقتصاد دیجیتال کشور در شبکه اجتماعی ویراستی، گفت: در راستای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به یک قطب اقتصاد دیجیتال کشور اقدامات متعددی مثل آماده سازی 165 هکتار از اراضی برای واگذاری به شرکت‌های فناور، افزایش 130درصد شرکت‌های فاوا مستقر با ایجاد 4000 فرصت شغلی جدید، راه‌اندازی فاز اول قطب داده کشور و احیای فرودگاه بین‌المللی آن انجام شد.

همچنین، در راستای توسعه قطب داده کشور در منطقه پیام در حال حاضر با سرمایه‌گذاری 12 شرکت خصوصی برای استقرار 3000 رک شرایط لازم ایجاد شده است.

رشد 60 درصدی شرکت‌های مستقر در پارک فاوا

زارع‌پور در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: رشد 60 درصدی شرکت‌های مستقر در پارک فاوا و رشد 160درصدی محصولات آنها، راه‌اندازی 4 پردیس استانی جدید در زنجان، کرمانشاه، مشهد و اصفهان و اعطای ۱۳۰ گرنت (پژوهانه) برای توسعه فناوری و حمایت از تجاری سازی، از اقدامات انجام شده برای توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این دوره است.

عقد قراردادهای بین المللی در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: حمایت از بومی‌سازی تجهیزات و محصولات فاوای مورد نیاز کشور و بازارسازی داخلی و خارجی برایشان از جمله مأموریت‌های معاونت فناوری وزارتخانه در این دوره بود که الحمدلله نتایج خوبی ازجمله قراردادهای متعدد داخلی و بین‌المللی داشت.وی تاکید کرد: حقیقتاً شهید جمهور پشتوانه جدی این حرکت بود.

ایجاد هزاران شغل جدید با حمایت از فاوا

زارع‌پور تاکید کرد: در این دوره [دولت سیزدهم] بیش از هزار فقره تسهیلات مجموعاً به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های فعال حوزه اقتصاد دیجیتال پرداخت شد که ضمن ایجاد یک نهضت برای تأمین نیازهای فناورانه کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، منجر به ایجاد هزاران شغل جدید هم در کشور شد.

راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع حوزه اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تدوین و پیگیری تصویب استانداردهای لازم و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع، از دیگر اقدامات برای توسعه اقتصاد دیجیتال است.وی خاطرنشان کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های خدمات ابری، توزیع محتوا، تجهیزات فیبرنوری (لایه دسترسی تا ظرفیت 10 و انتقال تا 800 گیگابیت برثانیه) و تهیه استاندارد ملی هوش مصنوعی از جمله آن‌ها است.

https://stnews.ir/short/Vbr7L
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: