علمی، پژوهشی و فناوری ,علمی، پژوهشی و فناوری

اجلاس به نام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و به کام دوستداران مهارت‌محوری

برگزاری اجلاس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین خبر دوشنبه آموزش عالی را به خود اختصاص داد، اجلاسی که اخبار اعلام شده در آن دوستداران مهارت محوری را خوشحال کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و اموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای صبح امروز با حضور ۸۳ نفر از روسای دانشگاه ها، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، نکویی معاون آموزشی و پژوهشی حراست کل کشور و مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
در این اجلاس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم خبر خوشحال کننده‌ای برای دوستداران مهارت محوری اعلام کرد و گفت: مهارت محور کردن آموزش جزء برنامه توسعه هفتم است و باید تلاش کرد تا ملزومات آن را فراهم شود، در این برنامه به شکل ویژه ای به آموزش مهارت محور اهمیت داده شده است.

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای هم گفت: علاوه بر بودجه تفصیلی دانشگاه یک و نیم همت برای توسعه آموزشکده ها بود و دولت سیزدهم به ارتقای آموزش های مهارتی اهتمام داشت. 

وی به اصلاح ساختار دانشگاه در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ما امروز با پنج معاونت این دانشگاه را اداره می کنیم. در نظام صلاحیت حرفه ای توانستیم سال گذشته آزمون صلاحیت حرفه ای مشاغل را برگزار کردیم که این قسمتی از تلاش های روسای دانشگاه های فنی و حرفه‌ای است.

خسرویان گفت: آیین نامه جدیدی تدوین شده تا ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه بر اساس آن انجام شود و برای تحول ارتقای منابع انسانی گام های مهمی برداشته شده است.

ساعات پایانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد
مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد هم امشب به پایان می‌رسد.
داوطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد تا پایان امشب می‌توانند به سایت سازمان ملی سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود.

 سازمان ملی سنجش اعلام‌ کرد: در روزهای اخیر برخی سایت‌ها و کانال‌های غیرمعتبر با وعده های کذب از جمله «محاسبه یا مشاهده تراز کنکور 1403 نوبت اردیبهشت ماه» اقدام به دریافت اطلاعات سامانه جامع آزمون سراسری داوطلبان کرده اند که این اقدام غیرقانونی و فاقد وجاهت بوده و اکیداً به داوطلبان هشدار داده می‌شود از ارسال اطلاعات محرمانه کاربری خود مانند کدملی و رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری خودداری کرده و در صورت غفلت در این زمینه هر چه سریعتر نسبت به تغییر رمز عبور سامانه از طریق نشانی my.sanjesh.org اقدام کنند.

جزئیات برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت پس از ملی شدن سازمان سنجش

خبر دیگر مربوط به حوزه سنجش و پذیرش دانشجویان به وزارت بهداشت مربوط می‌شود. معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه هر سال 40 آزمون برگزار می‌کند، گفت: با ملی شدن سازمان سنجش، آنطور که در اساسنامه آمده است تمام وظایف به مرکز سنجش وزارت بهداشت تنفیذ می‌شود.

سرقت‌‌های علمی دانشگاه‌های عربستان برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی جهانی

خبر بعدی امروز در حوزه پژوهش است، عقب‌ماندگی علمی دانشگاه‌های عربستان سعودی و طمع قرار گرفتن در رتبه‌بندی‌های جهانی آن‌ها را به شیوه‌های مختلف «سرقت‌های علمی» واداشته است.

رشد ناگهانی دانشگاه‌های عربستان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های عربی و بین‌المللی تردیدها و پرسش‌هایی را درباره واقعیت و صحت این موضوع و این‌که آیا این رشد رتبه‌بندی علمی واقعی است یا با «سرقت علمی» از طریق خرید پژوهش‌های یا خود پژوهشگران به دست آمده را مطرح می‌کند.گزارش‌های علمی نشان می‌دهد، دانشگاه‌های رتبه برتر عربستان برای بالا بردن رتبه‌های خود، به خرید تحقیقات محققان خارجی یا «خرید خود محققان» با تغییر تابعیت علمی آنان از دانشگاه‌هایشان به دانشگاه‌های سعودی متوسل می‌شوند.

برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ساخت خانه بر روی گسل

محمدحسن بازیار، رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: یکی از کارهایی که حدود 8 سال است روی آن کار می‌کنیم، بررسی ساختمان سازی بر روی گسل‌ها و مهندسی آن است. در شهری مانند تهران برای اینکه بخواهند یک ساختمان بسازند، احتمال اینکه آن ساختمان بر روی گسل باشد، زیاد است و ممکن است ساختمان حین زلزله و جابه‌جایی گسل آسیب ببیند. 

بازیار ادامه داد: در شهرداری مطرح شده است که در مواجهه با این موضوع برای شهری مثل تهران که در همه نقاط آن گسل وجود دارد، راهکارهایی ارائه دهیم.

تجلیل وزیر علوم از مجریان پروژه پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی

خبر اخر دوشنبه اموزش عالی هم مربوط به یک تجلیل است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، رئیس دانشگاه رازی و مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم به علت ایفای نقش مهم در توسعه پروژه پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی تجلیل کرد.

https://stnews.ir/short/4z98N
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: