واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان ایلام

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در سفر به ایلام بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فناوری در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : دکتر ابراهیمی، رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی امروز 30 خرداد در سفر به استان ایلام و دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با معرفی ظرفیت‌های این نهاد در بخش اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری سازی فناوری، اظهار کرد: این نهاد با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در کشور کمک‌کار دولت در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به محصولات و خدمات جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر مرکز رشد در زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه استان ایلام نقش مؤثری ایفا کند.

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی با اشاره به عزم این نهاد برای احیای واحدهای تجاری غیرفعال، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری این نهاد با نهضت احیا، جهاد دانشگاهی در راستای احیای واحدهای اقتصادی غیر فعال استان می‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد.

وی همچنین علاوه بر حمایت بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد جهاد دانشگاهی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی، نگاه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به درآمد پایدار در واحدهای سازمانی و استانی است.

دکتر شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در دیدار، اظهار کرد: ایلام علاوه بر ظرفیت‌های دامداری و کشاورزی دارای رتبه دوم از نظر منابع گازی و ششمین استان از نظر منابع نفتی است.

وی گفت: بر اساس طرح آمایش استان مزیت اصلی ایلام، انرژی و ارزش افزوده راهبردی در حوزه نفت و گاز و گیاهان دارویی می‌باشد که برای آنها زنجیره ارزش راهبردی تعریف شده است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: در کنار اینها در قالب خوشه و زنجیره یکسری زنجیره از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ تعریف شده تا زمینه صادرات به عراق تعریف شود.

وی با تاکید بر این که امکان تعریف زنجیره از پشم تا فرش در استان فراهم و در حال پیگیری است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای بالقوه استان و توانمندی‌ جهاد دانشگاهی بستر همکاری خوبی فراهم است.

عباسی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی از جمله مجموعه‌های پای کار در استان است و ما آمادگی داریم در هر حوزه‌ای کار مشترک انجام دهیم و از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم و می‌توانیم سرمایه‌گذار را پای کار بیاوریم تا استان به سمت توسعه، حرکت پرشتاب‌تری پیدا کند.

وی با اشاره به مرز مشترک استان با کشور عراق گفت: این موقعیت جغرافیایی فرصت مناسبی را در اختیار استان قرار داده است.

گفتنی است، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و هیئت همراه در سفر به استان ایلام ضمن بازدید از مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایلام در جریان مسائل و دغدغه‌های شرکت‌های مستقر در این مرکز قرار گرفتند و در نشست با رییس و معاونان این واحد سازمانی در زمینه استفاده از قابلیتها و ظرفیت‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادات در راستای بهبود وضعیت موجود بحث و تبادل نظر شد.

https://stnews.ir/short/NKWJN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت