پزشکی و سلامت

در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم صورت گرفت؛

انجام موفقیت آمیز جراحی تومور غده پاروتید

دکتر امیر مسعود عزیزپور افزود:  بیمار بعد از کنترل نهایی آزمایش های انجام شده، تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از سپری شدن دوره نقاهت با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : جراح عمومی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ضمن اعلام خبر موفقیت آمیز عمل تومور پاروتید، گفت: بیمار آقای ۴۵ ساله با علائم درد در دهان، گوش، گردن و توده صورت به بیمارستان مراجعه و در معاینه اولیه و بررسی آزمایشات انجام شده تشخیص تومور غده پاروتید برای بیمار گذاشته و جهت انجام عمل جراحی بستری گردید.

امیر مسعود عزیزپور افزود:  بیمار بعد از کنترل نهایی آزمایش های انجام شده، تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از سپری شدن دوره نقاهت با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

عزیزپور در تشریح تومور غده پاروتید اظهار کرد : این تومور از بیماری های نادری است که در بافت غددی گلو و دهان ایجاد می شود، غدد پاروتید غذا را هضم می کنند و دهان را مرطوب نگه می دارند و حتی از دندان ها هم محافظت می کنند تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

وی بهترین راه درمان این بیماری را جراحی عنوان کرد و ادامه داد: بدلیل مجاور بودن غده پاروتید با عصب فشیال یا عصب هفتم مغزی، جراحی تومور غده پاروتید یکی از جراحی‌های بسیار دقیق و حساس است.

https://stnews.ir/short/VMlvP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: