پزشکی و سلامت

انجام موفق پیوند کبد در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان

دومین‌ پیوند کبد استان اصفهان پس از یک وقفه پنج ساله با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : خانم دکتر موحدی رئیس مرکز آموزشی درمانی الزهراء در این باره گفت: با از سرگیری عمل جراحی پیوند کبد در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)، پس از یک وقفه پنج ساله، روز یکشنبه هفتم مرداد ماه در اتاق عمل الكتيو اين مركز با موفقيت انجام شد.

وی در ادامه افزود: پس از انجام آزمايشات لازم، كبد اهدايي از آقایی 42 ساله، كه بر اثر ضربه به سر دچار مرگ مغزي شده بود، طی یک عمل جراحی 7 ساعته با همکاری متخصصان بیهوشی و مراقبتهای ویژه و متخصصین پيوند كبد و مجاري صفراوي و نیز اعضای تیم پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) به بانويي 32 ساله بیمار مبتلا به سیروز کبدی، پیوند شد وكليه هاي اهدايي نامبرده نيز در بیمارستان خورشید به دو بيمار کلیوی در ليست انتظار پيوند شد. 

رئیس مرکز آموزشی درمانی الزهراء (س) اظهار داشت: از سال 1390 تا 1398 تعداد 87 عمل پیوند کبد در این مرکز انجام شده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در تواخر سال 1398، اعمال جراحی پیوند کبد متوقف شد و اکنون پس از یک وقفه پنج ساله، دومین عمل پیوند کبد با موفقیت انجام گرفت.

 دکتر ایرج رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه در این خصوص تصریح کرد: اهداء عضو یکی از ارکان اصلی در فرآیند پیوند می‌باشد که خوشبختانه زیرساخت‌های لازم جهت پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فراهم بوده و با توجه به آگاهی آحاد جامعه در خصوص اهدا زندگی به افراد نیازمند به عضو پیوندی و نیز فرهنگ سازی در این خصوص، رضایت از خانواده ‌های دارای بیمار مرگ مغزی در استان در وضعیت خوب و روبه رشدی قرار دارد.

وی با اشاره به حضور اساتید و متخصصان در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه اظهار داشت: با سعی و تلاش در این راستا میتوان به دستاوردهای مهمی در استان دست پیدا نمود. 

https://stnews.ir/short/4ajoZ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: