پزشکی و سلامت

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی:

تب مالت از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام در خراسان جنوبی است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام در خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از خراسان جنوبی، «محمد شفایی» در نشست خبری بیماریهای زئونوز و منتقله از ناقلین که با محوریت تب دنگی در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد،گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام در خراسان جنوبی است.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: این بیماری در دام‌های شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و سرایان مشاهده شد و موارد مثبت تب مالت از چرخه تولید حذف شده اند.

وی با اشاره به انجام تست شیر در مراکز دام های صنعتی استان ،افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 21هزار بره و بزغاله و بیش از 2هزار گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت مایه کوبی شده اند.

شفایی با اشاره به بیماری هاری مشترک بین انسان و حیوانات نیز گفت: برای پیشگیری از این بیماری نیز سگهای صاحب دار و کنترل حیوانات بلا صاحب واکسیناسیون می شوند.

وی به بیماری تب کنگو مشترک حیوان و انسان اشاره داشت وگفت: از اقدامات پیشگیرانه تب کنگو در مراکز کشتارگاهی است که اقدامات خوبی در استان در ایام عید قربان، زمان بازگشت حجاج و ایام محرم انجام شده است.

 

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بیان داشت: ما در اداره کل دامپزشکی استان آموزش را وظیفه خودمان میدانیم و تا کنون ۶هزار فراگیر در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند اما بزرگترین چالشی که ما در خراسان جنوبی داریم بیماری تب مالت است.

انتهای پیام/ 

تب مالت از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام در خراسان جنوبی است
تب مالت از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام در خراسان جنوبی است
https://stnews.ir/short/NBddW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: