پزشکی و سلامت ,واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

تجاری سازی دستگاه مخصوص درمان آرتروز زانو و دیسک کمر در ماکو

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در ماکو دستگاه مخصوص درمان آرتروز زانو و دیسک کمر را ابداع و تجاری سازی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : سرای نو آوری و خلاقیت سازمان منطقه آزاد ماکو جایی برای ارئه طرح‌های دانش بنیان است.

در این مکان با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو برای نخستین بار در کشور دستگاه درمان آرتروز زانو و دیسک کمر به همت جمعی از جوانان ساخته و به مرحله تجاری سازی رسید.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: محصولی که ما با نام آرترونیست طراحی کردیم با کمک فناوری مگنو تراپی به بهبود دیسک گردن، کمر و آرتروز بیماران کمک می‌کند.
 نداشتن مشابه داخلی، بی خطر بودن دستگاه در هنگام استفاده و مصرف بسیار پایین برق از مز یت‌های این دستگاه است.
 کم حجم بودن، قیمت بسیار پایین نسبت به مشابه خارجی و از همه مهمتر استفاه راحت از دیگرمزایای این دستگاه است.

 شیرعلی زاده افزود: هزینه‌ای که تا به الان انجام شده حدود ۲۵۰ میلیوم تومان است و دو سال هم زمان برده که ما این محصول را به تجاری سازی برسانیم. پارک علم و فن آوری استان هم از ۱۳۵ شرکت دانش بنیان فعال؛ که ایده‌های نو و طرح‌های جدید و دانش بنیان دارند حمایت می‌کند.

نصیری نژاد معاون پارک علم و فن آوری استان گفت: بسته‌های حمایتی مختلفی از شرکت‌ها راارائه می‌دهیم ازجمله تسهیلات کم سود و طولانی بازده و سایر حمایت‌ها درحوزه کارگزاری‌های مختلف از جمله حسابداری –بازاریابی رسانه‌ای و محتوا سازی ارائه می‌دهیم.

 برای توسعه شرکتهاو طرح‌های دانش بنیان و صنایع خلاق بیش از ۱۱ شرکت زیر نظر مرکز و سرای نو آوری و خلاقیت منطقه آزاد ماکو فعالیت میکنند.

 حیدری مسئول سرای نو آوری و خلاقیت دراین خصوص گفت:توانمند سازی و آموزش جوامع محلی ماکو وندان، نزدیک به ۶۲ کارگاه و دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف کارآفرینی استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌های کسب و کار‌های نوین و نوپای فن آورمحور برگزار کردیم که توانسته در حوزه ترویج و فرهنگ سازی مبحث کارآفرینی در منطقه نقش موثری داشته باشد.

 در ۵ سال گذشته ۱۱ طرح فن آور و دانش بنیان در این مرکز محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کرده اند.

https://stnews.ir/short/4PODA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: