واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان:

تقاضا محوری، راهبرد فنی و حرفه‌ای هرمزگان است

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: نگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان از عرضه‌محوری به تقاضامحوری تغییریافته و هر رشته‌ای که موردنیاز شهروندان است برای مهارت‌آموزی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: نگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان از عرضه‌محوری به تقاضامحوری تغییریافته و هر رشته‌ای که موردنیاز شهروندان است برای مهارت‌آموزی انجام خواهد شد.

محمد بذرافشان   به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار کرد: مولفه‌های مهم توسعه در دنیا امنیت، زیست محیط، منابع انسانی، مالی و... است و در کنار این مؤلفه‌ها توجه به امر آموزش و مهارت امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: اگر بخواهیم امروز شاهد توسعه بیشتر و اشتغال پایدار در درون کشور باشیم باید یک نگاه واقع‌بینانه، عالمانه و عمل‌گرایانه به توسعه مهارت‌ها و آموزش داشته باشیم.

بذرافشان، مهارت و آموزش را دو بال در فنی و حرفه‌ای دانست و ادامه داد: برای  مبارزه با فقر چاره‌ای جز اشتغال‌زایی پایدار نداریم و این نیز باید از گذرگاه مهارت آموزی میسر شود و به همین عنوان پیش زمینه اشتغال پایدار فراهم کردن بستر مهارت پایدار در جامعه است.

معبر اشتغال‌زایی مهارت‌آموزی است

وی اظهار کرد: برای تزریق امید اجتماعی در جامعه باید از طریق ایجاد اشتغال بهره برد و جوانی که  بیکار است اعتماد به‌ نفس ندارد؛ با تکیه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بارها بر امید آفرینی تأکید کرده و به اعتقاد بنده یکی از راه‌های امید آفرینی اشتغال و مهمترین معبر اشتغال‌زایی مهارت‌آموزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: امروز یکی از دغدغه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران جوانی جمعیت است و اگر بخواهیم این مهم که دغدغه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و اقتصادی کشور است  را به معنای واقعی برطرف کنیم باید به سراغ اشتغال برویم.

بذرافشان ادامه داد: با وجود اشتغال، ازدواج‌ها شکل می‌گیرد و با ازدواج کانون خانواده رونق و فرزندآوری روی می‌دهد و جوانی جمعیت نیز حاصل می‌شود.

 

https://stnews.ir/short/NK607
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: