پزشکی و سلامت

توزیع 3671 سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوءتغذیه زیر 5 سال طی یک سال

در این راستا توزیع 3هزارو 671سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در سال گذشته صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه ای شایع در کودکان زیر 5سال است گفت : در این راستا توزیع 3هزارو 671سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در سال گذشته صورت گرفته است.

دکترعبدالجبار ذاکری بیان کرد: از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان می توان به اختلال در رشد ، تکامل مغزی و جسمی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر و همچنین  افزایش بار هزینه های درمانی ومراقبت های پزشکی نام برد که بار سنگین مالی بر اقتصاد جامعه هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وارد می سازد.

وی گفت: برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال با هدف ارتقای وضع تغذیه کودکان مبتنی بر آزمون وسع با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهر ماه سال ۱۴۰۲ شروع شدکه از تعداد 4008 کودک معرفی شده توسط واحد بهبود تغذیه جامعه این معاونت، تعداد 3هزارو 671کودک بر اساس نتایج آزمون وسع، واجد شرایط بوده و تحت پوشش برنامه قرار گرفتند.

ذاکری اعلام کرد: حمایت تغذیه‌ای منجر به بهبودی 43.64 درصدی موارد ابتلاء به کوتاه قدی و کوتاه قدی شدید و 46.08 درصد موارد ابتلاء به لاغری و لاغری شدید و 43.52 درصد موارد ابتلاء به کم وزنی و کم وزنی شدید در کودکان تحت پوشش باین برنامه گردیده است.

معاون بهداشتی با تاکید بر اینکه شاخص‌های تن سنجی کودکان از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین کننده وضع تغذیه آنان به شمار می‌رود  اظهار کرد : تداوم و گسترش برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان به عنوان یک مداخله حمایتی اثربخش می‌تواند نقش بسیار مؤثری در ارتقای شاخص‌های تن‌سنجی و وضعیت تغذیه آنان به عهده داشته باشد.

https://stnews.ir/short/VJ59b
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: