پزشکی و سلامت

خطر جدی مصرف گسترده آسپرین در افراد مسن

مطالعۀ جدیدی نشان می‌دهد که استفادۀ گسترده از آسپرین در میان سالمندان، ممکن است خطرات سلامتی را برای آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  با توجه به دستورالعمل‌های جدید، مصرف آسپرین برای پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلبی در افراد مسن توصیه نمی‌شود. با وجود این، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تعداد قابل توجهی از افراد بالای ۶۰ سال همچنان بدون مشورت پزشک آسپرین مصرف می‌کنند، که می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

این مطالعه تأکید می‌کند که پزشکان باید در مورد استفاده از آسپرین با بیماران خود بیشتر گفت‌وگو کنند تا از مصرف نادرست آن جلوگیری شود.

مطالعه‌ای که هر سال حدود 150 میلیون بزرگسال را در بر می‌گیرد، نشان می‌دهد که بسیاری از سالمندان به استفاده از آسپرین برای پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلبی-عروقی (CVD) ادامه می‌دهند و این علی‌رغم توصیه‌های کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا است. محققان این مطالعه بر نیاز حیاتی پزشکان به پرسش در مورد استفاده از آسپرین در بیماران و بررسی فواید و خطرات آن در بیماران مسن تأکید می‌کنند.

این یافته‌ها در مجلۀ Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

کاهش مصرف آسپرین در میان دستورالعمل‌های جدید

محققان کلینیک کلیولند داده‌های مربوط به بخش نمونه‌گیری مصاحبۀ سلامت ملی (2012-2019 و 2021) را برای توصیف روند شیوع استفاده از آسپرین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی مورد مطالعه قرار دادند. از شرکت‌کنندگان 40 ساله یا بالاتر درخواست شد تا مصرف آسپرین را گزارش کنند و بر اساس گروه سنی و وضعیت ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی بر اساس سابقۀ سکتۀ مغزی، انفارکتوس میوکارد، بیماری عروق کرونر یا آنژین طبقه‌بندی شدند.

داده‌ها نشان داد که مصرف آسپرین از سال 2018 تا 2019، پس از به دست آوردن شواهد جدیدی که کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا را بر آن داشت تا برای پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلبی-عروقی در افراد مسن، عدم آسپرین درمانی را توصیه کنند، کاهش یافت.

هر چند با وجود این کاهش، نزدیک به یک سوم بزرگسالان 60 ساله یا بالاتر بدون بیماری‌های قلی-عروقی همچنان در سال 2021 از آسپرین استفاده می‌کردند و حدود 1 از 20 نفر بدون توصیه پزشکی آسپرین مصرف می‌کند.

به طور کلی، 25.6 میلیون بزرگسال در ایالات متحده مصرف آسپرین را گزارش کردند، که 18.5 میلیون نفر آنها افراد 60 ساله یا بالاتر هستند.

https://stnews.ir/short/N2K3r
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: