واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

همزمان به هفته جهاد کشاورزی؛

راه‌اندازی ۶۷ طرح اشتغال‌زایی در استان مرکزی

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، بیش از ۶۷ طرح اشتغال‌زایی و دانش بنیان در استان مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید

همزمان با هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد، بیش از ۶۷ طرح با بیش از ۱۰۰۰ شغل مستقیم در استان مرکزی افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

صفری مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: ۳۰ درصد از این طرح‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و دانش‌بنیان اجرا می‌شوند. همچنین در این هفته از ۶۰ کشاورز و تولیدکننده نمونه تقدیر به عمل می‌آید.

صفری گفت: جشنواره گل و گیاه محلات پس از چند سال تعطیلی با حضور گل‌کاران و تولیدکنندگان مجدداً برگزار می‌شود.

به گفته صفری، رفع اختلافات مربوط به اراضی کشاورزی استان از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم بوده که با تشکیل کمیته‌ای تصمیم‌گیر، ۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها با دلایل قانونی به کشاورزان واگذار شده است و تاکنون تکلیف ۵۰ درصد از زمین‌های مورد اختلاف حل شده است.

وی همچنین اظهار داشت که توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، افزایش استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مکانیکی در فرآیندهای کشاورزی از ۱.۹۸ به ۲.۲۱ رسیده است. 

صفری در پایان بیان کرد: گسترش آبیاری مدرن و استفاده از تکنیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته برای بهبود کارایی و صرفه‌جویی در مصرف آب در فرآیند کشاورزی در ۵۰ درصد از اراضی مستعد، توسعه شیلات و پیش‌بینی تولید ۱۰ هزار تن در سال جاری نیز از موفقیت‌های شاخص دولت به شمار می‌رود.

راه‌اندازی ۶۷ طرح اشتغال‌زایی در استان مرکزی
https://stnews.ir/short/VJ0q4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: