واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

رشد ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یزد در دولت سیزدهم

استاندار یزد با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان به صورت جدی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت گفت: نسبت به ابتدای دولت در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : نشست مشترک استاندار یزد و مدیران عامل تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان به منظور بررسی درخواست‌ها و مسائل آن‌ها و اخذ تصمیمات لازم برگزار شد.

مهران فاطمی در جریان این نشست‌ها با بیان اینکه حوزه دانش‌بنیان به صورت جدی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: نسبت به ابتدای دولت در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی استان نسبت به گذشته، افزود: بر این اساس برگزاری نشست‌های مدیران ارشد استان با شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت جداگانه، پیگیری مشکلات و تسهیل‌گری در امور آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

استاندار یزد با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های حوزه دانش‌بنیان، تصریح کرد: اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح جامع پارک علم و فناوری و واگذاری یک قطعه زمین ۴۰ هکتاری به نام پردیس کوثر در مجموعه کاریزبوم از جمله این اقدامات است.

فاطمی با اشاره به عزم جدی مجموعه استان برای تقویت زیرساخت‌های حوزه دانش‌بنیان عنوان کرد: بدون تردید مسیر بالندگی استان از دریچه علم و فناوری و نوآوری خواهد بود؛ بنابراین در راستای پیشتازی یزد در این زمینه با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

وی به تشریح عمده مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت و گفت: تسهیلات، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، سختگیری‌های معمول دستگاه‌های اداری در صدور بعضی مجوزها، مسائل مالیاتی و گمرکی و تخصیص ارز از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در نشست تخصصی با ۱۱ شرکت دانش بنیان استان بود.

استاندار یزد افزود: علاوه بر پیگیری‌های لازم برای تسهیل در صدور مجوزها، مشکل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شرکت‌های دانش‌بنیان از محل تسهیلات حمایتی و مسائل مالیاتی، گمرکی و مسئله «صف تخصیص ارز» از طریق وزارتخانه‌های مربوطه دنبال شد.

https://stnews.ir/short/4a76V
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: