مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
عرضه محصولات آرایشی بهداشتی شخصیسازی شده بر اساس ژنتیک، بیماریها، حساسیتها و آنالیزهای پوست و مو برای هر شخص در یک شرکت دانشبنیان آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : ممکن است هر شخصی با توجه به ژنتیک یا بیماری خاص با استفاده برخی محصولات بهداشتی به مشکل بخورد. بر این اساس یک شرکت دانشبنیان توانسته محصولات آرایشی بهداشتی را بر این اساس شخصی سازی کند.به گفته مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان با کمک هوش مصنوعی می توان با بالاترین دقت، تشخیص داد محصولاتی که شخص استفاده می کند با چه موادی و با چه درصدی باید ساخته شوند و یا کدام اسانس ها برای فرد مناسب است که در عطر، اسانس سوز و یا در هنگام ماساژ از آنها استفاده کند.بیتا مهروی، مدیر عامل این شرکت که در سال 1402 موفق به اخذ عنوان دانش بنیانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری شده است گفت: در سال 1403 پس از سه سال تلاش، خط تولید محصولات بهداشتی مراقبتی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی شد و تا امروز موفق به اخذ پروانه بهداشت و بهرهبرداری و مجوز غذا دارو برای 23 محصول شدهایم.وی افزود: علاوه بر تولید محصول، برای اولین بار شخصی سازی محصولات بهداشتی مراقبتی پوست و مو، عطر و ... (personalized cosmetics) بر اساس بیماریها، حساسیتها، ژنتیک و آنالیزهای پوست و مو برای هر شخص راهاندازی و به بهرهبرداری رسید.مهروی درخصوص روش کار این مراقبت اظهار کرد: در این روش بعد از اسکن پوست، اطلاعاتی همچون میزان چربی، چین و چروک، میزان رطوبت و لکه های پوست به یک سرور ارسال و تحلیل این داده ها با کمک برنامه ای که مبتنی بر هوش مصنوعی نوشته شده، انجام می شود.
وی با بیان این که داده های به دست آمده از فرم هایی که مراجعه کننده پر کرده نیز با کمک هوش مصنوعی تحلیل می شوند، افزود: آنالیز نهایی به صورت کمی و کیفی در اختیار پزشک متخصص قرار می گیرد و بر اساس نتایج این دو تحلیل یک بسته مراقبتی کامل برای فرد تجویز می شود که در این بسته مراقبتی علاوه بر پوست، مو، ناخن، دست، پا، صورت، عطر شخصی سازی و «رایحه درمانی» هم قرار دارد.مدیرعامل این شرکت دانش بنیان دانشگاهی ادامه داد: در واقع با کمک هوش مصنوعی می توان با بالاترین دقت، تشخیص داد محصولاتی که شخص استفاده می کند با چه موادی و با چه درصدی باید ساخته شوند و یا کدام اسانس ها برای فرد مناسب است که در عطر، اسانس سوز و یا در هنگام ماساژ از آنها استفاده کند.به گفته وی هزینه انجام این آنالیزها حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و هزینه بسته های شخصی سازی شده هم بستگی به تعداد مواردی از کرم ها و عطرها است که در آن بسته گنجانده میشود .مهروی، ضمن تاکید بر اینکه هیچ محصولی بدون مشورت با متخصصان ساخته نمی شود، ادامه داد: در مورد بسته مراقبتی «خانم های باردار یا شیرده» نظر متخصص زنان و داروسازان گرفته شده است.
1403/03/22 12:22
1403/03/21 17:29
1403/03/21 14:06
1403/03/21 14:03
1403/03/21 13:04
1403/03/21 13:02
1403/03/21 12:48