پزشکی و سلامت

شرط راه‌اندازی موکب درمانی برای زائران اربعین

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، در خصوص شرایط راه اندازی موکب درمانی برای خدمت به زائران اربعین، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  سیدعلی مرعشی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام از پزشکان داوطلب اعزام برنامه به عتبات عالیات برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳، گفت: تاکنون ۱۲۰۰ پزشک داوطلب برای اعزام ثبت‌نام کرده‌اند.وی افزود: کادر پزشکی داوطلب شامل پزشک، تکنیسین دارویی، پزشک متخصص، خدمات آی‌تی، پرستار، تکنیسین اورژانس، پزشک عمومی، پزشکان متخصص رشته‌های قلب و داخلی، طب اورژانس، ارتوپدی، پزشک زنان، متخصص اطفال، روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب خدمات دارویی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: علاوه بر این افرادی که متقاضی راه‌اندازی موکب درمانی هستند باید از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مجوز داشته باشند. بنابراین آنها هم باید برای ثبت‌نام به سایت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مراجعه کنند. موکب‌های درمانی مردمی در اربعین امسال به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هلال‌احمر کمک خواهند کرد.وی درباره تعداد پزشکانی که به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، افزود: سال گذشته حدود ۴۵۰۰ پزشک و پرستار به‌صورت داوطلبانه به ارائه خدمات رایگان به زائران پرداختند که امسال با توجه به افزایش خدمات‌رسانی موکب‌های درمانی، مردمی و سایر ارگان‌ها این تعداد با ۲۰ درصد افزایش به بالای ۵ هزار نفر خواهد رسید. سال گذشته ۸۰ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمت به زائران به داخل خاک عراق اعزام و امسال این تعداد به ۱۰۰ آمبولانس افزایش یافته است.

https://stnews.ir/short/erXAo
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: