پزشکی و سلامت

شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت قزوین از شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : هادی باقری در گفت‌وگو با مهر از ابتلای یک نفر در قزوین به تب دنگی خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی به موقع این فرد در قزوین و طی شدن روند درمان، بیمار مبتلا از بیمارستان ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پشه آئدس در قزوین شناسایی نشده است، افزود: این فرد نیز سابقه سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و امارات را داشته و پس از بازگشت با علائم ان بیماری روبرو شده است.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین تاکید کرد: تب، سردرد و بدن درد از جمله علائم این بیماری است و از طریق گوارش و یا تنفس از انسان به انسان سرایت نمی‌کند.

وی بیان کرد: این بیماری درمان قطعی ندارد و واکسن مؤثری نیز تا به امروز برای مقابله با آن وجود نداشته و برای درما تنها سعی می‌شود از طریق درمان‌ها حمایتی مانند درمانی و جبران آب و الکترولیت‌های ضروری بدن درمان شود.

باقری با بیان اینکه ۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند علائمی ندارند، تصریح کرد: راه تشخیص قطعی این بیماری از طریق آزمایش خون است.

وی احتمال مرگ در بیماران مبتلا را تنها یک درصد دانسته و اضافه کرد: مهمترین پیشنهاد ما این است که افرادی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند در صورت مشاهده علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

https://stnews.ir/short/NDZDR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: