واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت داد

یکی از برنامه‌های توسعه اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان استقرار صنایع آب‌بر همچون فولاد در کنار دریا است و باید این صنایع در کنار دریا مستقر شوند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت داده است و باید به این شرکت میدان داد تا آثار سرمایه‌گذاری خود را در آینده ببیند.

علی آقامحمدی، رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز از این شرکت بازدید کرده بود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های توسعه اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان استقرار صنایع آب‌بر همچون فولاد در کنار دریا است و باید این صنایع در کنار دریا مستقر شوند.

در حالی که بخش عمده‌ای از صنعت فولاد کشور در مرکز قرار دارد.

وی با اشاره به مکان‌نمایی صحیح فولاد هرمزگان، افزود: یکی از واحدهایی که به درستی در کنار آب قرار گرفته فولاد هرمزگان است.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با توجه به موقعیت خاص خود در حال حاضر سومین تولیدکننده فولاد کشور است. در صورتی که پروژه‌های توسعه‌ای آن به بهره‌برداری برسد، به نخستین استان فولادی کشور تبدیل خواهد شد و این نکته بسیار حائز اهمیتی است؛ چرا که هم از نظر معیشتی جامعه و هم از نظر اشتغال‌زایی باعث رونق خواهد شد و مانع مهاجرت جمعیت می‌شود.

قطعی برق صنایع به جامعه آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناترازی در حوزه انرژی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وضعیت توسعه فولاد هرمزگان به خوبی پیش می‌رود؛ اما ناترازی در حوزه انرژی و آب در کشور در طول سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

از دلایل عمده عدم توسعه زیرساخت انرژی می‌توان به تثبیت طولانی‌مدت نرخ انرژی در کشور اشاره کرد. همچنین الگوی مصرف در کشور رعایت نمی‌شود و کمبود انرژی را مضاعف کرده است.

آقامحمدی ادامه داد: هر صنعتی که راه می‌افتد، باید به صورت منطقی منابع آن تامین شود. قطعی برق صنایع باعث کاهش تولید شده و در نهایت وبا افزایش قیمت‌های نهایی مردم آسیب میبینند.

بنابراین راه حل‌های کوتاه‌مدت همچون قطعی برق صنایع نمی‌تواند جوابگوی وضعیت کنونی باشد

https://stnews.ir/short/4ajga
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: