واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار کردستان؛

لزوم شتاب در بسترسازی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به وجود پتانسیل‌های ارزشمند در شهرهای مختلف استان مانند قروه، سقز و بیجار، عنوان کرد: تمرکز صرف بر ایجاد مراکز دانش‌بنیان در سنندج غیرمنطقی است و باید از ظرفیت‌های موجود در سایر شهرستان‌ها نیز به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از کردستان، استاندار کردستان در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، با تاکید بر ظرفیت‌های این استان در حوزه دانش‌بنیان، خواستار شتاب در رفع موانع و بسترسازی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی شهرستان‌ها شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به وجود پتانسیل‌های ارزشمند در شهرهای مختلف استان مانند قروه، سقز و بیجار، عنوان کرد: تمرکز صرف بر ایجاد مراکز دانش‌بنیان در سنندج غیرمنطقی است و باید از ظرفیت‌های موجود در سایر شهرستان‌ها نیز به نحو احسن استفاده شود.

استاندار کردستان بر لزوم همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، فرمانداران شهرستان‌ها و بنیاد تعاون بسیج برای تسریع در واگذاری زمین و رفع موانع پیش روی استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر استان تاکید کرد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اختصاص 6 هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره 4 سنندج به این منظور، خواستار تسریع در آماده‌سازی و واگذاری این زمین‌ها در قطعات 200 تا 300 متری به متقاضیان شد.

استاندار کردستان همچنین خواستار ارائه گزارشی از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات 560 میلیارد ریالی که از بودجه سال 1401 به واحدهای دانش‌بنیان اختصاص یافته بود، شد.

وی همچنین بر لزوم ارائه برنامه‌ای مدون برای استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون بسیج در توسعه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاکید کرد.

تلاش برای رفع موانع ترانزیت و جذب دانشجو از اقلیم کردستان: زارعی‌کوشا در ادامه به برگزاری جلسه کمیته اجرایی مشترک با حضور هیات عراقی در استان سلیمانیه برای رفع موانع سرمایه‌گذاری، حمایت از نیروی کار طبق قانون و ارائه راهکارهایی جهت کاهش مشکلات پایانه مرزی باشماق اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش 200 درصدی ترانزیت از مرز باشماق طی دو ماه گذشته، ابراز امیدواری کرد که مشکلات این مرز به زودی به طور کامل حل و فصل شود.

استاندار کردستان همچنین بر لزوم تقویت ظرفیت‌های موجود و ورود جدی‌تر برای جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق و گسترش دیپلماسی علمی در این راستا تاکید کرد.

رشد 15 تا 20 درصدی صادرات محصولات دانش‌بنیان: گفتنی است در حال حاضر 180 شرکت فناور و دانش‌بنیان در استان کردستان مستقر هستند و میزان صادرات محصولات دانش‌بنیان این استان در 2 سال اخیر 15 تا 20 درصد افزایش یافته است.

امید به آینده‌ای روشن: با عزم و اراده مسئولان استان و تلاش و نوآوری فعالان حوزه دانش‌بنیان، کردستان گامی بلند در مسیر توسعه پایدار و رونق اقتصادی بر پایه دانش و فناوری خواهد برداشت.

https://stnews.ir/short/V5xQe
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت