یک شرکت تولید کننده لوله و اتصالاتUPVC (شکل سخت‌شده پلی وینیل کلراید)، با استفاده از فناوری نانو لوله‌هایی از جنس پلیکا با مقاومت و طول عمر بالا تولید کرده که هزینه‌های اضافی نظیر تعمیرات و تخلیه فاضلاب ساختمانی برای مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگرای«علم فناوری»؛ به گفته مسئول کنترل کیفیت این شرکت، این مجموعه به دنبال تولید یک محصول منحصر به فرد بود که بتواند نیاز مشتری را در زمینه‌های طول عمر مواد و محصولات برطرف کند و هزینه‌های اضافی نظیر تعمیرات و تخلیه فاضلاب ساختمانی برای مصرف کننده ایجاد نکند.

مهشید عطار عنوان کرد: تحقیقات این شرکت برای رسیدن به یک فرمول منحصر به فرد بر پایه نانومتریال با آزمون و خطای بسیاری همراه بود که این محصول بتواند نیازهای مشتری را مخصوصا در زمینه مقاومت‌های مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی برطرف کند و یک محصول استاندارد و فرای استاندارد که بتواند هم طول عمر زیاد داشته باشد و هم هزینه‌هایی که برای مشتری ایجاد می‌کند از جمله تعمیرات، تخلیه فاضلاب ساختمانی و انتقال مواد را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: واحد تحقیق و توسعه این شرکت از سال 1390 تحقیقات خود را برای تولید یک محصول منحصر به فرد بر پایه نانومتریال آغاز کرد.

لوله و اتصالات پلیمری مخصوصا محصولات UPVC  (شکل سخت‌شده پلی وینیل کلراید) در صنایع مختلف برای انتقال ضایعات و سیستم‌های آبرسانی و شبکه‌های انتقال مواد استفاده می‌شوند.

 لازم به ذکر است لوله‌های تولید شده با فناوری‌های نانو علاوه بر رعایت حد استاندارد، در مقایسه با محصولات دیگر مقاومت بیشتری دارند که در مجموع ده برابر حد استاندارد است.

https://stnews.ir/short/NBYdV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: