پزشکی و سلامت ,واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

محصول دانش بنیان مهندسان قزوینی در بخش سلامت رونمایی شد

محصول دانش بنیان در بخش سلامت با نام "گلاس آیونومر لوتینگ" و "لاینینگ" تولید شرکت آوا تجهیز دندان قزوین در محل مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : نیره عسگری مسوول فنی شرکت آوا تجهیز دندان قزوین در خصوص ویژگی های این محصول دانش بنیان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این محصول برای چسباندن دایمی روکش دندان، پست و کور (روکش کلاهکی مشابه تاج دندان) و لمینت دندان مورد استفاده دندانپزشکان قرار می گیرد و به عنوان ماده چسبندگی در پرکردن دندان و کامپوزیت نیز استفاده می شود.

وی ادامه داد: محصول گلاس آیونومر لوتینگ و لاینینگ به صورت پودر شیشه ای و مایع قطره چکان در جعبه های بسته بندی شده به مصرف کنندگان ارایه می شود.

عسگری ادامه داد: این محصول توسط مدیرعامل، مدیر تولید و مسوول فنی شرکت آوا تجهیز دندان قزوین طی چهار سال تولید شده و با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به فروش می رسد و مجوز خود را نیز از سازمان عذا و دارو دریافت کرده است.

به گفته این مسوول، پنج میلیارد ریال تاکنون برای تولید این محصول به صورت خصوصی هزینه شده و به تازگی تسهیلات برکت به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شرکت پرداخت شد.

به گفته وی، هدف از ایجاد این فناوری، افزایش تولید داخل در کشور بود و این محصول در کشور ما تنها یک رقیب داخلی دارد که به لحاظ کیفیت با محصولات خارجی برابری می کند با این تفاوت که از لحاظ قیمت و هزینه بسیار باصرفه تر است.

مسوول فنی شرکت آوا تجهیز دندان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم این محصول مورد توجه بیشتر دندانپزشکان استان و سراسر کشور قرار بگیرد و با برنامه ریزی های درست و واصولی مسوولان مربوطه در کنترل واردات نسخه های خارجی این محصول، به تولید داخلی این محصول کمک شایان توجهی کنند.

https://stnews.ir/short/4x9mX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت