پزشکی و سلامت

دکتر عبدالله عسکری:

مواجه بیمارستان امید اصفهان با بیمار زیاد و کمبود تخت/موافقت اصولی خرید دستگاه براکی تراپی گرفته شده

دکتر عبدالله عسکری رئیس بیمارستان سیدالشهدای (امید) اصفهان ضمن اشاره به مواجه بیمارستان با تعداد زیاد بیماران و کمبود تخت؛ از آماده بودن فضای بهره‌برداری از براکی تراپی در این بیمارستان واخذ موافقت اصولی خرید دستگاه خبر داد و اعلام کرد: هزینه پرداختی از جیب برای بیمارانی مراجعه کننده این بیمارستان نزدیک صفر و تقریبا پرداختی از جیب ندارند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : دکتر عبدالله عسکری رئیس بیمارستان سیدالشهدای (امید) اصفهان؛ در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت بانوان و هفته اطلاع رسانی سرطان برست که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد؛ گفت:در  بیمارستان سیدالشهدا (امید) در حوزه درمان خدمات را ارائه می‌کنیم. 

دکتر عسکری اظهار کرد: بیمارستان سید الشهدا تقریبا حدود 310 تا تخت دارد که از این تعداد حدود 160 تخت فعال است و با توجه به آمار و ارقام بیماران با بیماران زیادی مواجه هستیم و تنها مرکز سرطان در استان اصفهان و استان‌های همجوار است و از این نوع بیمارستان در استانهای مجاور هم نداریم برای همین بویژه تعدادی زیادی بیمار از استا‌نهای چهارمحال و کهکگیلویه و خوزستان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و ما با کمبود تحت در حال حاضر مواجه هستیم. 

وی افزود: سیاست دانشکده الان به این صورت است که بخشی از بیماران را به سمت بیمارستان امین ویا بیمارستان‌های شهر و شهرستان سوق بدهد که بخشی از باراین بیمارستان کم بشود.

وی ادامه داد: بیمارستان ما الان سه تا دستگاه سی تی دارد، که دستگاه سی‌تی سیمولاتور و سی تی سیمواسلایس  و یک سی تی که کمک می کند به بیماران سرطان تیروئید و پروستات همچنین چهار تا دستگاه شتاب دهنده خطی داریم که در نوع خودش در کشور بی نظیر است از جمله دستگاه شتابدهنده VERSA HD و یک دستگاه  دیگر که همزمان در استان اصفهان علاوه بر بیمارستان امید در شهرک سلامت و خیریه هرندی هم به ما کمک می‌کنند. 

دکتر عسکری اظهار کرد: فضای بهره‌برداری از براکی تراپی  (Brachytherapy)که تا چند وقت پیش فقط در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان مستقر بود؛ ما موافقت اصولی این دستگاه راگرفتیم ولی به دلیل افزایش هزینه فعلا پرداختی صورت نگرفته  ولی در صف انتظار هستیم که پرداخت انجام شود چون هزینه آن بالا بیش از 24 تا 25 میلیارد تومان می‌شود که به هر حال بخش قابل توجه آن را قرار است دانشگاه پرداخت کند که فضای فیزیکی آن آماده است و اگر هزینه پرداخت شود به چرخه خدمت رسانی اضافه خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین در بخش رادیولوژی بیمارستان امید دستگاه‌های ماموگرافی و سونوگرافی فعال است و اخیرا هم قرار شده بخش عمده‌ای از همکاران علوم پزشکی برای بحث ماموگرافی از این بصورت رایگان استفاده کنند.   

دکتر عسکری افزود:  همچنین بخش پیوند بیمارستان شیدالشهدا که فعال است و از بخش‌های موفق در کشور است. در استان اصفهان هم بیمارستان الزهرا و هم بیمارستان سید الشهدا بخش پیوند دارد  و خوشبختانه آمار خوبی هم داریم در بیمارستان سیدالشهدا حدود ۳۳۰ پیوندتا بحال  انجام شده که موفق هم بوده و خوشبختانه هیچ موردی مرگ بیمار نداشتیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان امید بخش شیمی درمانی سرپایی هم داریم همچنین بخش اتاق عمل که همکاران در زمینه سرطان برست فعال هستند و کمک می‌کند به مواردی که مراجعه می‌کنند که با کمترین هزینه عمل انجام خواهد شد. 

دکتر عسکری عنوان کرد: در مورد بیماری‌های صعب العلاج و سرطان‌ها با رویکردی که  وزارت بهداشت در پیش گرفت تقریبا پرداختی مردم بیمارانی که بیمه دارند نزدیک صفر می‌شود یعنی عملا پولی از آنها دریافت نمی‌کنیم. در مورد داروها هم آن بخشی که در حوزه وزارتخانه و در داروخانه‌های آموزشی و داروخانه‌های بیمارستانی توزیع می‌شود که براساس برنامه وزارتخانه است اما یک بخشی داروهای کمیاب و تک نسخه هست که در سیستم دارویی بیمارستان‌ها نیست و ممکن است بیمارستان مجبور باشند از بیرون دارو را تهیه کنند در کل بیماران که تحت پوشش تامین اجتماعی و خدمات درمانی و نیروهای مسلح هستند پرداختی آنها قریب صفر می‌شود. 

وی افزود: همچنین بیمارانی که بیمه ندارند از طریق خیریه‌ای که در بیمارستان مستقر است تقریبا پرداختی از جیب ندارند. 

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/VvBl6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: