واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

نقش شرکت های دانش بنیان در پیشرفت های کشاورزی

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در کشاورزی ضمن ایجاد کسب و کار‌های نوین می‌تواند به پیشرفت هوشمند آن کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : یکی از ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان استفاده از ماهواره‌ها برای تصویربرداری فضایی از زمین‌های کشاورزی و پهپاد‌ها برای پایش هوایی در سطح پایین که اطلاعات جامعی در اختیار کارشناسان قرار می‌دهند و زمینه ارتقای کمیت و کیفیت تولید را فراهم می‌آورند.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی وظیفه اتصال بخش علمی کشور به حوزه کشاورزی و انتقال دانش و مهارت را بر عهده دارد. 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که در تیرماه ۱۳۸۰ تأسیس شد یک تشکل صنفی و تخصصی متشکل از استادان، دانش آموختگان و کارشناسان بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که با تکیه بر تولید دانش بومی و الگوی رشد و پیشرفت نقش مهمی در گسترش فناوری‌های نوین، پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای دانش آموختگان که عاملان اصلی انتقال دانش در محیط‌های کشاورزی محسوب میشوند را بر عهده دارد.

بهمنش، عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ضمن تبیین نقش این سازمان به عنوان بازوی اجرایی بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: ما طرح‌ها و ایده‌های اساتید و فارغ التحصیلان این حوزه را برای بهره وری تولیدات به کار می‌گیریم.

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز درباره وظیفه سازمان نظام مهندسی کشاورزی به این نکته اشاره کرد که فضای مناسبی برای اثرگذاری لازمِ سازمان در برنامه هفتم مشخص شده و ماده ۳۵ نیز مأموریت سازمان را به خوبی تعیین کرده است.

علی محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران هم با تبیین ماده ۲۳ قانون افزایش بهره وری بیان کرد: وزارت علوم و دانشگاه‌ها مکلفند با کوتاه کردن ترم آخر و دروس غیرتخصصی، دوره کارورزی را برای دانشجویان اجرا کنند. سازمان نظام مهندسی هم در سیاست‌های کاری خود مهارت آموزی را اجرا کرده است که این می‌تواند بسیاری از خلل‌های قانونی را پر کند.

برنامه هفتم برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک نقش عملیاتی تعریف کرده است تا با کمک آن بتواند به خوبی به تکالیف خود عمل کند. طبق ماده یک قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی دولت مکلف است زمینه استفاده از متخصصان و مهندسان رشته کشاورزی را در بهره وری تولید به اجرا در بیاورد.

https://stnews.ir/short/erJYm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: