پزشکی و سلامت

یافته جدید محققان در خصوص بدخوابی کودکان در شب

پژوهش جدید نشان می‌دهد که مشکلات زمان خواب کودکان اغلب ناشی از مشکل خاصی است که والدین کمتر از آن خبر دارند.

به گزارش خبرگزاری«علم و فناوری»؛ پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که مشکلات زمان خواب کودکان اغلب ناشی از ترس‌های شبانه است. در حالی که اکثر خانواده‌ها روال‌هایی برای خواب دارند، بسیاری از آن‌ها به راهکارهایی مانند ملاتونین یا خوابیدن مشترک با کودک روی می‌آورند که این روش‌ها می‌توانند مشکلات خواب را در درازمدت بدتر کنند.کارشناسان توصیه می‌کنند که روال‌های ثابتی را برای خوابیدن کودک برقرار کنید، محیطی آرامش‌بخش برای خواب فراهم آورید و با اطمینان خاطر و آرامش به ترس‌های شبانه کودک رسیدگی کنید.

طبق گفته‌ی پژوهشگران دانشگاه میشیگان آمریکا، از هر چهار پدر و مادر، یک نفر می‌گوید که به خواباندن فرزند خردسال خود در شب مشکل دارد. این والدین به احتمال کمتری روال مشخصی برای خوابیدن کودک دارند، بیشتر تمایل دارند تا ویدیو یا تلویزیون را برای کودک روشن بگذارند و همچنین بیشتر احتمال دارد تا زمان خوابیدن کودک در اتاق او بمانند.

سارا کلارک مدیر این پژوهش در این خصوص گفت: «گزارش ما بر مشکل رایج در به خواب رفتن کودکان خردسال تأکید می‌کند.وقتی این انتقال به زمان خواب به یک درگیری شبانه تبدیل می‌شود، برخی از والدین ممکن است به عادت‌هایی روی بیاورند که در لحظه کارساز به نظر می‌رسند، اما در نهایت می‌توانند باعث مشکلات بیشتر در خواب شوند.» او تأکید کرد: «ایجاد یک روال ثابت برای خواب شبانه بسیار حیاتی است. هنگامی که کودکان به اندازه کافی استراحت نکنند، این امر می‌تواند بر رشد جسمی، تنظیم احساسات و رفتار آنها تأثیر بگذارد.»

https://stnews.ir/short/VWDbN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: