واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

۳ تیم برتر رمزیست به انتخاب مردم معرفی شدند

رویداد مردمی رمزیست در حوزه زیست فناوری در نمایشگاه آبادیران برگزار شد و در نهایت ۳ تیم مشمول دریافت حمایت‌های این رویداد شدند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، طاها محمدی، دبیر رویداد رمزیست و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، این رویداد را اولین رویداد مردمی در حوزه‌های فناوری توصیف کرد و گفت: این دوره از رویداد در حوزه زیست فناوری برگزار شد.

وی اظهار کرد: مشکلی که در حوزه فناوری وجود دارد، این است که یکسری افراد فناور، دستاوردهای خود را به افراد آکادمیک ارائه می‌دهند و مردم از کاربردهای فناوری‌های ارائه شده، آگاهی ندارند؛ در حالی که بر روی هر یک از دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری می شود.

محمدی ادامه داد: این رویداد برای برداشتن دیوار میان مردم و دانشگاه برگزار شده است و مردم داوری می‌کنند که کدام یک از آنها برای عامه مردم کاربردی است.

دبیر رویداد رمزیست با اشاره به نحوه برگزاری این رویداد حوزه زیستی، توضیح داد: از میان ۷۰ طرح ارسالی بعد از داوری، ۸ طرح به مرحله نهایی ارسال شده است و صاحبان ایده‌های منتخب امروز در حاشیه رویداد آبادیران در حضور مردم، از ایده‌های خود دفاع کردند.

محمدی یادآور شد: در نهایت ۳ طرح از سوی مردم انتخاب خواهند شد. نحوه انتخاب نیز بر اساس میزان تشویق مردم (دست زدن‌های مردم) است. به طرح‌های برتر اول تا سوم به ترتیب، ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

۳ طرح از تیم‌های بیوکاور، زیست فناوران بارثاوا و پتروباک برگزیده شدند.

https://stnews.ir/short/Ngn5V
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت