پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

ایده های برتر

آئین تجلیل از ایده‌های برتر پژوهش سراها برگزار شد

آئین تجلیل از ایده های برتر پژوهش سراهای دانش آموزی با حضور مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : آئین تجلیل از ایده های برتر پژوهش سراهای دانش آموزی با حضور کارشناس جذب و پذیرش پارک علم وفناوری هرمزگان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی برگزار گردید.

راحله شیری در این خصوص گفت:این همایش با میزبانی پارک علم وفناوری و با همت معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: در این همایش از طرح های برگزیده دانش آموزی در سطح پژوهش سراهای دانش آموزی رونمایی و از صاحبان اثر تجلیل شد.

مسئول جذب و پذیرش پارک علم وفناوری بیان داشت: در این رویداد دانش آموزان با روش های جذب در پارک علم وفناوری و مراکز نوآوری آشنا و نسبت به خدماتی که در پارک های علم وفناوری ارائه می شود مطلع شدند.

شیری تصریح کرد: توسعه زیست بوم نوآوری و فرهنگ کارآفرینی از طریق آموزش در سنین پایه امکان پذیر است.

در حاشیه این رویداد حسن خدامی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حاشیه این رویداد ضمن اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در عرصه های علمی  و با اشاره به جشنواره خوارزمی اظهار داشت: این جشنواره فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان است تا استعدادهای خود را در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت به نمایش بگذارند و در یک رقابت علمی مثبت شرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت این رقابت‌ها بیان کرد: محیط یاددهی و یادگیری صرفاً در کلاس درس محدود نمی‌شود؛ این محیط می‌تواند در پژوهش‌سراها، خانه‌های خلاق و حتی در خانه‌ها با کمک اولیا شکل بگیرد. جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی است برای اینکه دانش‌آموزان ما در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی عرض اندام کنند و خود را محک بزنند.

وی ضمن اشاره به مشارکت گسترده دانش‌آموزان در این جشنواره افزود: جمع قابل توجهی از دانش‌آموزان استان در این رقابت‌ها حضور داشتند، که نشان‌دهنده اهمیت و تأثیرگذاری این جشنواره است. ارائه آثار به‌صورت گروهی نیز بیانگر هم‌افزایی و تلاش مشترک دانش‌آموزان برای دستیابی به اهداف علمی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی، دانش‌آموزانی که در این مسابقات و جشنواره‌ها رتبه‌های ملی کسب کنند، می‌توانند بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند. 

وی از تمامی همکاران، ناظران، داوران، مدیران و اولیای دانش‌آموزان که در برگزاری این جشنواره همکاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دانش آموزان برتر پژوهش سراهای دانشآموزی تقدیر شد.

https://stnews.ir/short/V175p
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: