واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

معاون اقتصادی استاندار:

برگزاری دو رویداد فناورانه شتاب و تانای صنایع دستی در اواخر شهریور ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان از برگزاری دو رویداد تانای صنایع دستی و رویداد فناورانه شتاب در اواخر شهریور ماه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: رویداد تانای صنایع دستی و رویداد فناورانه شتاب، ویژه ایده های نو با هدف شناسایی و معرفی ایده های خلاق و موفق و هم برای رفع نیازها و بهره برداری در این بخش برگزار می شود.

فخر موحدی اظهار داشت: حمایت و توسعه زنجیره ارزش راهبردی فناوری صنایع خلاق روستایی و توسعه طرح های دانش بنیان و نوآورانه از هدف گذاری های استان و حائز اهمیت است .

محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه گفت: استان خراسان شمالی جزو استان های پیشگام در حوزه صنایع دستی روستایی است و اولین استان کشور هستیم که مجوز مرکز رشد صنایع خلاق روستایی را دریافت کرده است.

قربانی ضمن اشاره به برگزاری رویداد تانای صنایع دستی و شتاب در استان در شهریور ماه در محل پارک علم و فناوری استان، افزود: تاکنون حدود ۴۵ نفر از افراد خلاق برای رویداد شتاب ثبت نام کردند. 

گفتنی است در این جلسه یکی از شرکت های دانش بنیان موفق پارک علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی معرفی شد و در ادامه برگزاری تانای صنایع خلاق و بررسی زنجیره ارزش راهبردی توسعه فناوری صنایع خلاق روستایی استان مورد بحث قرار گرفت.

تانا از اختصار “توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها” گرفته شده است و به‌عنوان مجموعه‌ای از اقدامات تعریف می‌شود که با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سیاست‌گذاری و راهبری ستاد توسعه اقتصاددانش بنیان استان‌ها و برنامه‌ریزی و اجرای پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها، عملیاتی می‌شود.

تاکنون در خراسان شمالی ۸ رویداد تانا در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

https://stnews.ir/short/eR0z6
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: