پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

برگزاری رویداد توانمندسازی دانشجویان منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی

رویداد توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری» از اردبیل، رویداد توانمندسازی و اشتغال‌زایی دانشجویان منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.

نعمت هدایت، مسئول مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناور دانشگاه محقق اردبیلی در رویداد توانمندسازی و اشتغال‌زایی دانشجویان و دانش آموختگان منابع طبیعی و محیط زیست در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این رویداد با هدف ترویج و فرهنگ نوآوری و فناوری در منابع طبیعی، ایجاد اعتماد به نفس در بین دانشجویان جهت اشتغال‌زایی و در جهت انجام رسالت دانشگاه در مسیر تحقق شعار سال جدید با عنوان مشارکت مردم در تولید برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد به مدت ۳ روز در ۲ بخش کسب و کار و فرصت‌های فنی و سمینارهای تخصصی کسب و کار در رشته‌ها و گرایش‌های منایع طبیعی برگزار می‌شود.

هدایت با بیان اینکه استقبال دانشجویان خوب است، گفت: بر اساس همکاری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی، حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان منابع طبیعی در این رویداد شرکت کردند و ۴۰ نفر از این دانشجویان درخواست ارسال ایده را دارند و احتملا در طی برگزاری این رویداد ارسال ایده‌ها افزایش یابد.

مسئول مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناوری با بیان اینکه دانشجویان علاقه‌مند به ایجاد شغل و مشارکت در مباحث دانش بنیان هستند، تصریح کرد: این کارگاه‌ها بر اساس ترکیب اساتید دانشگاه، افراد ماهر در بازار و مشاورین کسب و کار برگزار می‌شود و پس از اتمام این دوره، از افراد صاحب ایده‌های برتر حمایت می‌کنیم و در کنار آن‌ها با منتورینگ به مدت ۲ الی ۳ ماه خواهیم بود تا ایده‌های آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی برسد و سپس به سرمایه‌گذار و پارک علم و فناوری معرفی می‌شوند.

هدایت با اشاره به اقدامات مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانشگاه‌ها به سمت نسل چهارم با اهداف کارآفرینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی حرکت می‌کنند و دانشگاه محقق اردبیلی هم جزو دانشگاه‌های پیشرو و جوان در کشور است و سعی بر این دارد که دانشجویان علاوه بر آموزش‌های تئوری، به خودباوری و کسب مهارت برسند و بتوانند اشتغال‌زایی کنند.

وی با اشاره به سیاست گذاری های دانشگاه محقق افزود: به همین منظور بر اساس سیاست گذاری‌های دانشگاه، مدرسه کسب و کار محقق در دانشگاه تأسیس شد و دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی شرکت کنند و همچنین از امکانات و فضای کار اشتراکی دانشگاه استفاده کنند.

https://stnews.ir/short/VMlle
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: