واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

برگزاری پیش‌رویداد دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان با حضور شرکت‌های برتر در دانشگاه اراک

پیش‌رویداد دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور با هدف بیان چالش‌های اساسی کشاورزی و ارائه ایده‌های نوآورانه برای حل آن‌ها، با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه اراک برگزار شد. این رویداد بستری برای ترویج خلاقیت، تیم‌سازی و ارتقای بهره‌وری کشاورزی از طریق فناوری‌های نوین است.

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از استان مرکزی؛ پیش‌رویداد دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی در دانشگاه اراک برگزار شد.

این رویداد با هدف بیان چالش‌های اساسی در حوزه کشاورزی، ایده‌یابی برای حل آن‌ها، آموزش نحوه ارائه ایده‌ها و پرورش خلاقیت و همچنین تیم‌سازی برای بهبود بهره‌وری در کشاورزی با استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان برگزار شد. 

این برنامه بستری برای ترویج نوآوری، پرورش ایده‌ها و حل چالش‌ها از طریق تعامل بین متخصصان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در نهایت می‌تواند به بهره‌وری بیشتر و استفاده هوشمندانه‌تر از منابع، به‌ویژه در مدیریت منابع آبی کمک کند.

در مراسم مذکور، حسین صالحی ارجمند، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «زیست فناوران فرارویش»، که در زمینه کشت بافت انواع گل‌های زینتی فعالیت دارد، به همراه مهدی میرزاخانی، مدیرعامل شرکت «کیمیا اکسیر مانا»، که در حوزه کشت و فرآوری آلوئه‌ورا فعالیت می‌کند، به‌عنوان افراد موفق حاضر شدند.

 این دو کارآفرین ضمن ارائه تجربیات خود، به چالش‌ها و موفقیت‌هایشان در زمینه کسب‌وکارهای نوآورانه اشاره کردند و راهکارهای خود را برای توسعه این حوزه‌ها به اشتراک گذاشتند.

در پایان مراسم، مجید شمسی، نماینده پارک علم و فناوری استان مرکزی، به معرفی این پارک و مراکز رشد وابسته پرداخت. وی همچنین به تشریح حمایت‌های پارک علم و فناوری از ایده‌های نوآورانه و دانش‌بنیان پرداخت و بر اهمیت این حمایت‌ها در توسعه کسب‌وکارهای فناورانه تأکید کرد.

 

 

 

 

https://stnews.ir/short/V5ong
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: