واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

بومی سازی ۸۰۰ گیرنده نقشه‌برداری ماهواره‌ای با دقت بالا توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محققان یک شرکت دانش بنیان گیرنده نقشه‌برداری ماهواره‌ای را با دقت سانتی‌متری تولید کردند؛ تاکنون ۸۰۰ نمونه از این محصول ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : میثم غنی‌زاده محقق یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: حوزه فعالیت ما در سیستم‌های تعیین موقعیت دقیق ماهواره‌ای است؛ کاربرد این دستگاه  برای نقشه‌برداری، تهیه نقشه املاک اراضی کشاورزی ، ساختمانی و اقدامات مربوط به GIS یا سامانه مربوط به اطلاعات جغرافیایی است.

غنی زاده ادامه داد: ما یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید گیرنده‌های نقشه‌برداری ماهواره‌ای هستیم که این گیرنده ها به علت دقت بالا، کارایی و قیمت مناسب نیز مورد استقبال کاربران در داخل و خارج از کشور قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه گیرنده‌های نقشه‌برداری اغلب شامل قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی و پس از پردازش می شود، در کاربردهای زمان واقعی، این گیرنده‌ها می‌توانند داده‌های مکانی را به صورت مستقیم و فوری در میدان ارائه دهند.

به گفته وی؛ در حال حاضر برای خودران‌ها و تجهیزات صنایع خودرویی از این فناوری استفاده می شود. 

این محقق با اشاره به وظیفه اصلی گیرنده GPS گفت: چنین گیرنده هایی به تعیین دقیق موقعیت خود با دریافت سیگنال‌ها از ماهواره کمک می گیرد. این سیگنال‌ها شامل اطلاعات زمانی دقیق و موقعیت‌های ماهواره‌ها می شود که به گیرنده اجازه می‌دهد تا از طریق فرآیندی به نام «تریلاتراسیون» موقعیت خود را محاسبه کند.

به گفته وی؛ این شرکت دشن بنیان در سال ۱۳۹۸ مورد پذیرش پارک علم و فناوری داشنگاه تهران قرار گرفته و از همان سال به بعد توانسته گیرنده صنعتی را به تولید صنعتی برساند.

وی افزد: تاکنون ۸۰۰ کاربر از گیرنده های این شرکت استفاده کرده اند.

https://stnews.ir/short/4Zr9a
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: