پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

رئیس انجمن سنگ اصفهان خبر داد:

قابلیت عملیاتی شدن دانش و توانمندی‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای حل مسئله ضایعات گل سنگبری

رییس انجمن سنگ اصفهان در رویداد زنجیره ارزش سنگ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین معضلات ما ضایعات گل سنگبری است، گفت: الان استعداد و توانمندی‌هایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دارد، این دانش را می‌توانیم برای حل این معضل عملیاتی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : رضا احمدی رئیس انجمن سنگ اصفهان در رویداد زنجیره ارزش‌ سنگ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و عارضه هایی که در انرژی و آب و هوا داریم، همچنین حجم زیادی که صنعت سنگ در استان اصفهان دارد که حدود ۲ هزار واحد سنگبری است؛ و احتیاج به بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تکنولوژی‌های روز دارد و علاوه براینها تحریم هم محدودیت‌هایی ایجاد نموده و براحتی رفع برخی نیازها از خارج از کشور ممکن نیست، لازم است در خود کشور برای رفع نیازهای اقدام‌ نماییم، نیازها لازم است بومی‌سازی شود که بتوانیم از خدمات پس از فروش هم استفاده نماییم. 

احمدی تاکید کرد: برای رفع نیازها تنها راهی که می‌تواند کمک کند نزدیکی صنعت سنگ با مراکز علمی و دانشگاهی بویژه شهرک علمی و تحقیقاتی است و این مرکز می تواند بعنوان مرکز دانش‌بنیان با ظرفیت‌های خوبی که دارد بسیار به ما کمک کند. 

وی بیان داشت: محققان و شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در این زمینه دارند فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند منتها فاصله‌ها وجود داشت که امروز این رویداد باعث شد به هم نزدیک شویم، رویداد فرصتی است تا شرکت‌ها نیازهای ما را بدانند و هم ما با توانمندی‌های شرکت‌ها بیشتر آشنا شدیم. 

احمدی تصریح کرد: بعنوان فعالان حوزه سنگ حدود ۲۰ سال پیش با شهرک‌ علمی و تحقیقاتی ارتباط را شروع کردیم و نشست‌هایی برگزار و‌ طرح راهی نوشته شد که حدود یکسال هم زمان برد و جلسات متعددی با حضور متخصصان شهرک و استادان دانشگاه و فعالان بدنه صنعت داشتیم تا توانستیم نقشه راهی را تنظیم کنیم. 

وی ادامه داد: آن نقشه راه در بخش خصوصی ۸۰ درصد آن عملیاتی شد، اما در بخش‌های بانک‌ها و بازرگانی و دولتی آن متاسفانه اقدامی نشد و رها شد تا الان، اما الان دوباره با نیازی که صنعت پیدا کرده و کمک‌هایی که شهرک می‌تواند بکند دوباره این تعامل برقرار شده است. 

احمدی ادامه داد: در خصوص نتیجه نشست امروز یکی از مهم‌ترین معضلات ما ضایعات گل سنگبری است که دارد انتقال پیدا می‌کند و به یک منطقه معلومی اما این معضلات زیاد دارد از جمله مشکلات حمل و نقل که با خطرات و  تصادفات نیز همراه است و همچنین مشکلات زیست محیطی که ممکن است داشته باشد برای همین باید به فکر حل این مسئله باشیم و  این را سامان دهی نماییم. 

رییس انجمن سنگ اصفهان بیان کرد: الان با توجه به استعداد و توانمندیهایی که در شهرک وجود دارد دیدیم که این دانش را می‌توانیم عملیاتی کنیم و در این رویداد قرار شد کارگروهی گذاشته شود و در اسرع  وقت بعنوان صنعت سنگ اگر نیاز به سرمایه گذار، مکان و زمین و مجوزهایی دارد پیگیری کنیم تا در آینده از حمل ضایعات به خارج شهر  و دپوی آن که خودش در آینده معضلات زیادی می تواند داشته باشد جلوگیری کنیم. همچنین دانش و تکنولوژی را شهرک در اختیار خواهد گذاشت.

احمدی اظهار کرد: البته مسائل زیادی در صنعت سنگ چه معدن چه فرآوری زیاد وجود دارد، از جمله در مورد انرژی شرکت‌های دانش بنیان می توانند کمک کنند. 

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/V7jax
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: