پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

حل مسائل صنعت سنگ با تعامل و همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در رویداد زنجیره ارزش سنگ با اشاره به اینکه مجموعه‌هایی برای رفع نیازهای فولاد و نفت در شهرک شکل گرفته است، بر ضرورت تعامل و همکاری صنعت سنگ نیز تاکید کرد و گفت: نسبت به مجموعه صنعت سنگ احساس وظیفه می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : رویداد زنجیره ارزش سنگ با حضور قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رضا احمدی رئیس انجمن‌ سنگ اصفهان، محمد بابایی رئیس اتحادیه سنگ و آجر اصفهان و جمعی از فعالان حوزه سنگ و تعدادی از شرکت‌های فعال حوزه سنگ مستقر در شهرک امروز برگزار شد.

قاسم مصلحی؛ اهمیت برگزاری این رویداد و دغدغه شرکت‌های مستقر در شهرک از جهت حل مسائل مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرکت‌های مستقر در شهرک با جمعیتی حد‌ود ۹۵۰۰ نفر فعالیت می کنند و این موضوع از جهات مختلفی حائز اهمیت است، بویژه اینکه ۹۵۰۰ نفر شاغل در شرکت‌ها ‌‌حقوق بگیر دولت نیستند بلکه علاوه براینکه خودشان باید کار کنند قرار داد ببندند، اشتغالی که ایجاد شده را باید تامین حقوق کنند و خوشبختانه بسیار هم موفق بوده‌اند‌.

مصلحی تصریح کرد: کارهای بزرگ که در شهرک انجام‌میشود، حاصل تلاش این شرکت‌ها است.

وی در ادامه با تصریح اینکه مجموعه‌هایی‌ از شرکت‌های مستقر در شهرک، در زمینه‌های مورد نیاز فولاد کار می‌کنند، اظهار کرد: اینکه چنین مجموعه‌هایی در زمینه نیازهای خاص فولاد شکل گرفته یکی از علت‌های آن این است که صنعت فولاد به این ظرفیت‌ها توجه کرده است و شرکت‌ها به این سمت رفته و محصولاتی برای رفع نیاز فولاد تولید نموده و توانسته اند قرار داد ببندند و رشد کنند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: ما الان در زمینه لیزر و اپتیک شرکت‌های بسیار قوی داریم و آنها توانسته‌اند با شناخت نیاز جامعه، تلاش و به کار گیری نیروی جوان تحصیلکرده شکل بگیرند.  

مصلحی در ادامه به یکی از شرکت‌های موفق برگزیده جشنواره نکست که در زمینه ماهواره‌ها دستاوردها و توانمندی‌هایی دارد، اشاره کرد و افزود: همچنین یکی از شرکت‌های برگزیده جشنواره نکست از یک پایان نامه دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان به تشکیل شرکت‌ رسید بود و الان‌ برطرف کننده نیاز صنعت فولاد است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: شرکت‌ها کار نمی‌کنند که جایزه بگیرند، بلکه برای رفع نیازهای کشور و رقابت با کشورهای پیشرفته کار می‌کنند. 

وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که موفق به تولید محصولات مورد نیاز فولاد شده اند،  با کشورهای منطقه آسیا مثل چین و ژاپن و کره رقابت می‌کنند. 

مصلحی گفت: اما اگر شرکت‌ها بازار نداشته باشند شکست می‌خورند و اگر شکست خوردند کار را رها می‌کنند و در حوزه دیگری فعالیت خواهند کرد.  

وی اظهار داشت: در صنعت سنگ هم اگر تعامل و همکاری شکل بگیرد و صبوری داشته باشیم موفقیت حتمی خواهد بود و بسیار بسیار مطمئن هستیم که شرکت‌های ما می توانند کارهای فوق العاده خوبی انجام دهند که از نظر تکنولوژی کمتر از دنیا نباشد.

وی تاکید کرد: منتها مسئله اصلی برای شرکت‌ها بازار است خیلی از شرکت‌ها کارهای خوبی انجام داده اند اما برقراری ارتباط برای نیاز بازار و محصول انجام‌نشده یا ضعیف بوده است.

مصلحی در ادامه گفت: البته شرکتهایی موفق هم در برقراری ارتباط و بازار داریم مثلا شرکتی داریم که قرار داد نزدیک یک همت است؛ و نزدیک ۲۹ میلیون یورو هم قرارداد بوده است، که برای یک چنین قرار دادی مزیت معافیت مالیاتی هم در شهرک داریم.

مصلحی ادامه داد: یعنی دولت خیلی از هزینه یا درآمدهایش را حاضر است بگذرد که‌شرکت‌ها توسعه و پیشرفت کنند.

وی در ادامه بیان کرد:  این شرکت‌ها باعث افتخار ما هستند و هر کدام اینها امکان رفتن به خارج برایشان براحتی فراهم است و هم شرکت آنها ولی در وطن خودشان ایستاده‌اند و با عشق و علاقه دارند کار می کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: این رویداد همرسان نقطه شروع بسیار خوبی بین شرکت‌های فناور و دانش بنیان و مجموعه صنعت سنگ است و مانسبت به این مجموعه احساس وظیفه می کنیم و برای حل مشکلات این صنعت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4zRlB
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: