پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه مطرح کرد:

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جایگاه ویژه‌ایی از نظر توسعه همکاری‌ها و شبکه‌سازی بین کشورهای آسیا دارد

محمدتقی حسینی معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه امروز در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛ هدف از این بازدید را توسعه همکاری‌ها و شبکه‌سازی علمی و فناوری بین کشورهای عضو مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری  اصفهان: از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان‌. محمدتقی حسینی معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه  و معاون دبیر کل مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، در حاشیه بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: برای من مایه افتخار است که امروز از مجموعه بسیار ارزشمند بازدید کرد‌م، واقعا حاصل تلاش و فکر جوانان این مملکت بخوبی در این قالب خودش را نشان داده و موجب توسعه رشد دانش و فناوری شده است. 

وی ادامه داد: امروز هدفم از این بازدید این است که با توجه به اینکه بعنوان معاون دبیر کل مجمع گفتگو و همکاری در آسیا انتخاب شده‌ام بتوانیم به نوعی همکاری‌های علمی و فناوری را توسعه ‌دهیم. 

معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه یکی از کارهای ویژه مجمع گفتگو‌ و همکاری در آسیا بخش همکاری در علم و فناوری است، بیان کرد: مجمع می‌تواند در این زمینه خیلی موثر واقع شود و حتما تلاش خواهیم کرد ارتباط بین این مجموعه را با همتایان آن در کشورهای دیگر عضو مجمع گفتگو و همکاری در آسیا فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مجمع و ‌شرکت‌هایی که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان کار می‌کنند و کارهای علمی و فناوری که توسعه می‌دهند خیلی می‌تواند در این زمینه موثر باشد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: مجمع گفتگو و همکاری در آسیا در زمینه‌های مختلف سعی کرده که همکاری بین کشورهای آسیایی را بوجود بیاورد و از جمله آن‌ها در زمینه بازرگانی است که عمدتا اتاق‌های بازرگانی را درگیر کرده است؛ همچنین زمینه همکاری‌های بخش علم و فناوری و دانش بنیان نیز وجود دارد که مجمع در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

معاون آموزشی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه؛ با اشاره به اینکه عمده کشورهای آسیایی عضو مجمع هستند، از جمله کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، روسیه، ژاپن، هند و پاکستان که فعالیت‌های قابل توجهی در این‌حوزه دارند، گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران هم ‌توسعه امور دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان یک رشد خوبی داشته است؛ همچنین بخاطراستعدادهای بسیار ارزشمند و جوانان بسیار توانمندی که داریم و زیرساخت‌های که فراهم شده در این زمینه حرف داریم و در مجامع علمی جوانان ایرانی به خوبی درخشیده‌اند.

دکتر حسینی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها و وضعیتی که فراهم شده؛  بویژه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خیلی می‌تواند کمک کند و می‌تواند با همتایان خودش یک ارتباط خیلی خوبی برقرار کند. 

وی ادامه داد: همچنین هدف ما هم بیشتر این است که در قالب مجمع گفتگو و همکاری در آسیا نوعی شبکه ایجاد کنیم بین بخش علم و فناوری در کشورهای مختلف و در این زمینه نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند خیلی موثر باشد.  

معاون دبیر کل مجمع گفتگو و همکاری در آسیا، در خصوص بهترین نویدی که می‌تواند به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد؛ گفت: بیشتر می‌توانم روحیه بگیریم از این رشدی که اینجا هست و حاصل استعداد جوانان ایرانی هست، و آنچه که خوشبختانه‌ در اثر همین تلاش‌ها محقق گردیده و بسیاری از درها دارد باز می‌شود بسیاری زمینه‌های همکاری دارد فراهم می‌شود و مجمع یک بستری خواهد بود که می‌تواند ارتباط و همکاری را فراهم کند و انشالله در این زمینه شاهد درخشش بیشتر جوانانمان خواهیم بود.

https://stnews.ir/short/V9owY
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: