واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

ضرورت نگاه ویژه مسئولان در اثرگذاری اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه امروز توانایی نقش آفرینی شرکت‌ها برای تامین محصولات مورد نیاز کشور اثبات شده است، گفت: اثرگذاری اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان امری مهم است و نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری  از اصفهان، قاسم مصلحی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر(جشن سپاس) ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌ها و با اشاره به افزایش دائمی تعداد شرکت‌ها و موفقیت های روز افزون آنها؛  گفت: در شهرک علمی و تحقیقاتی یک ظرفیت بسیار خوبی از جوانان را در این زمینه داریم به طوری که ۵۳ درصد از افرادی که در این شرکت‌ها فعال هستند از نظر سنی کمتر از ۳۵ سال می باشند. 

وی افزود: امروز توانایی نقش آفرینی شرکت‌ها برای تامین محصولات مورد نیاز کشور اثبات شده است و توانایی کارهای بسیار بزرگی را دارند اما موضوع مهم اثرگذاری اقتصادی شرکت‌های فناور و دانش بنیان است، در حالیکه به تلاش بیشتر شرکت‌ها و شهرک نیاز دارد و نگاه ویژه مسئولان را می طلبد. 

وی اظهار کرد: شرکت دانش بنیان با مفهوم اقتصاد دانش بنیان بسیار متفاوت است و اقتصاد دانش بنیان موضوع بسیار مهمی است و به همین دلیل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سرمایه گذاری را از استان اصفهان شروع کرده است که اتفاقات خیلی خوبی افتاده و شرکت‌های مستقر در شهرک هم این رویکرد را پذیرفته اند و در حال حاضر شرکت‌ها برای تامین سرمایه به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها هستند.   

مصلحی عنوان کرد: کارهای مختلفی هم انجام شده از جمله توافق نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان که اخیرا با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با استانداری امضا شد و علاوه بر شهرک اثر گذاری همه زیست بوم استان اصفهان مدنظر قرار گرفته است و با این توافق نامه هم از نظر افقی و هم از نظر عمودی (کمی  و کیفی) قرار است اتفاقات خوبی بیفتد. 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات طبق این توافق نامه طی دوسال افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یک هزار شرکت به ۱۵۰۰ شرکت است، همچنین بحث اشتغال که باید افرایش یابد یا محصولات دانش بنیان که طی دوسال یک و نیم برابر شود، علاوه بر اینها استفاده شرکت‌ها از اعتبار مالیاتی است که عدد بسیار خوبی نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت هوا فضا، نفت، گاز ، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4y92L
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: