علمی، پژوهشی و فناوری

حمید شکری خانقاه مطرح کرد:

«بازآفرینی مرجعیت ارتباطی» نقش حیاتی روابط عمومی در دوران دیجیتال

استاد شکری خانقاه، مشاور و استراتژيست ارتباطی: روابط عمومی در عصر دیجیتال؛ احیای مرجعیت رسانه ای با رویکرد دانش محور.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر حمید شکری خانقاه استاد دانشگاه، مشاور و استراتژيست ارتباطی در سمینار آموزشی روابط عمومی پویا، هوشمند و کوچینگ تاب آوری گفت: روابط عمومی ها در چند سال گذشته مرجعیت ارتباطی و رسانه ای خود را به علت گسترش شتابان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از دست داده و یا از نقش کم رنگی برخوردارند؛ ضرورت دارد با اتخاذ استراتژی ارتباطی هوشمندانه و تولید محتوای دانش محورآن را بازآفرینی کنند.
این استاد دانشگاه گفت: روابط عمومی ها باید چشم انداز ارتباطی سازمان‌ مربوطه را ترسیم کنند زیرا روابط عمومی بدون چشم انداز، عقیم، بی تاثیر و ناکارآمد است.

این مشاور و استراتژيست ارتباطی برای بازآفرینی جایگاه از دست رفته و ایجاد مرجعیت رسانه ای گفت: روابط عمومی بدون جهت دهی روشنگرانه و هنرمندانه در تعامل با جامعه مخاطب و ناتوانی در تبدیل برنامه ها، اقدامات، ظرفیت ها و سیاست های سازمان به دانش ارتباطی برای متقاعدسازی و اقناع افکار عمومی، بی خاصیت است و موجب هدر رفت هزینه های مادی و معنوی و انسانی سازمان است .

نويسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استاندارهای جهانی در جمع مديران گفت: روابط عمومی ها با رویکرد گفتگو محوری به تولید محتوای دانش محور روی آورند. اطلاع رسانی صرف و ارائه آمار و اطلاعات و اخبار، برگزاری نشست ها و بازدیدها، صرفا داده پردازی و کم اثر است.

مدیر انستیتو برنامه نویسی ارتباطی برنامه پژوه در ادامه تاکید کرد: روابط عمومی های حرفه ای، تخصصی و مشارکت محور، منش و رویکرد گفتگو محوری را برای ایجاد اعتماد، رضایت، وفاق و مشارکت مردم انتخاب کنند. روابط عمومی دانش محور و ارزش آفرین برای جریان سازی و رویداد آفرینی و توسعه سیاست ها و برنامه‌های مدیران ارشد سازمان مربوطه، از منطقه امن اطلاع رسانی صرف خارج شده و برنامه راهبردی ارتباطی، کمپین های ارتباطی و رسانه ای را طراحی و اجرا کنند.

این پژوهشگر ارتباطات معتقد است: روابط عمومی ها برای آگاهی از موفقیت برنامه ها و اقدامات رسانه ای همواره باید ارزیابی اثربخشی پیام، ارزیابی میزان مصرف و انتشار محتوا و ارزیابی مقبولیت، مرجعیت رسانه ای و ارتباطی سازمانی خود را بسنجند.

وی اذعان داشت: بسیاری از روابط عمومی ها در دنیای مدرن، مرجعیت رسانه ای و ارتباطی خود را از دست داده اند. 

اگر ندانید کجا می روید، دیگر فرقی نمی کند چه راهی در پیش گرفته اید!

جامعه روابط عمومی با هم‌افزایی دغدغه مندان عرصه ارتباطات رشد می کند.

گفتنی است که این سمینار آموزشی با حضور مدیران روابط‌عمومی استان تهران تا نیم ساعت نخست در تاریکی کامل و قطع برق سالن با ارائه سخنرانی ضمن مدیریت شرایط توسط دکتر شکری برگزار شد و با توجه به موضوع دوم سمینار مبنی بر کوچینگ تاب آوری در روابط عمومی، استاد شکری با تاکید بر موضوع تاب آوری در نظام ارتباطات سازمان گفت: تاب‌آوری، میزان توانایی افراد در مواجهه با سختی‌ها و بازیابی خود از ناکامی ها، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فردی است که می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی ارتباطی و عاطفی را بهبود بخشد و به روابط عمومی کمک کند تا در برابر مشکلات و فشارهای اجتماعی پیرامونی  مقاومت کند و حتی از آن‌ها برای رشد شخصی و سازمانی استفاده نماید.

در خاتمه بر اساس نظرسنجی به عمل آمده‌ سمینار آموزشی با استقبال بسیار خوب مدیران روابط‌عمومی های استان تهران همراه  بود.

 

https://stnews.ir/short/N2gMX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: