علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی جدید آیفون؛

«هوش اپل» معرفی شد

اپل در رویداد WWDC 2024 قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید آیفون، آیپد و مک را معرفی کرد تا وارد رقابت جدی‌تری با گوگل و مایکروسافت شود.

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری»، اپل در رویداد WWDC 2024 از «هوش اپل» (Apple Intelligence) پرده برداشت؛ اصطلاحی که کوپرتینونشین‌ها برای اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید آیفون، مک و سایر محصولات خود به‌ کار می‌برند.

شرکتی که زمانی از به‌کاربردن اصطلاح «هوش مصنوعی» هنگام صحبت از قابلیت‌های یادگیری ماشین محصولاتش خودداری می‌کرد، حالا در سرتاسر پلتفرم‌هایش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. اپل که در زمینه‌ی AI از رقیبانی چون گوگل و مایکروسافت عقب مانده، حال در تلاش جدی‌تری برای کاهش این فاصله است.

هوش اپل؛ توانایی انجام اقدامات درون‌برنامه‌ای

به‌گفته‌ی اپل، ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید این شرکت قادر خواهند بود تسک‌هایی در خود اپلیکیشن‌ها انجام دهند. مثلا می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنند، به‌صورت خودکار مطالب مدنظر کاربر را بنویسند یا محتوای ایمیل یا سایر اپلیکیشن‌ها را خلاصه کنند. هوش مصنوعی اپل همچنین می‌تواند از اپی بخواهد کاری را در اپلیکیشن دیگری انجام دهد؛ مثلا می‌توانید بخواهید پادکستی را که دوستتان فرستاده است، پخش کند.

اپل می‌گوید قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت به‌طور محلی در خود دستگاه پردازش می‌شوند تا امنیت اطلاعات کاربران به خطر نیفتد. بااین‌حال، همه‌ی کاربران آیفون و مک قادر به استفاده از هوش مصنوعی اپل نخواهند بود. به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری، تنها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز‌به تراشه‌ی A17 Pro و مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

اپل همچنین به کاربران اطمینان داد که حتی زمانی‌که قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پردازش به سرورهای ابری نیاز داشته باشند،. به جای فرستاده‌شدن به سرورهای اپل، به سرور شخصی‌تری که آن را «Private Cloud» نامید، فرستاده می‌شوند. اپل مدعی شد که به‌هیچ‌عنوان به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت؛ بااین‌حال، باید منتظر ماند تا کارشناسان مستقل صحت این ادعا را تایید کنند.

سیری، هوشمندانه‌تر از همیشه

اپل می‌گوید دستیار صوتی سیری در iOS 18 بهبود یافته و درک بهتری از زبان طبیعی و طیف گسترده‌تری از سوالات خواهد داشت. همچنین می‌توانید به‌جای صحبت کردن با سیری، درخواست‌هایتان را برایش تایپ کنید.

سیری همچنین می‌تواند پیام‌های زمان‌بندی‌شده تنظیم کند و براساس موضوعی که درباره‌اش حرف می‌زنید، درک خواهد کرد که از او می‌خواهید از چه اپلیکیشن‌هایی به‌جای شما استفاده کند.

به‌گفته‌ی اپل، سیری حالا به قابلیتی به‌نام «آگاهی از صفحه‌نمایش» (on-screen awareness) مجهز شده که اجازه می‌دهد اقداماتی را درون برنامه‌ها انجام دهد. مثلا می‌توانید از سیری بخواهید از صفحه‌نمایش اسکرین‌شات بگیرد و آن را برای دوستتان بفرستد. یا تصویری را مطابق با سلیقه‌ی شما ویرایش کند، داخل گالری برای پیداکردن تصویر موردنظرتان جست‌وجو کند، نوشته‌های روی آن را بردارد و در فرمی که مشغول پرکردنش هستید، پیست کند. 

https://stnews.ir/short/N2zPN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت