علمی، پژوهشی و فناوری

استارت آپی برای سلامتی بیشتر؛

آیا می‌توانید سرفه کرونا را از سرماخوردگی معمولی تشخیص دهید؟

همه می‌دانند که یکی از علائم اصلی بیماری کوید سرفه است. اما دقیقا چه نوع سرفه‌ای؟ همه می‌دانند که یکی از علائم اصلی بیماری کوید سرفه است. اما دقیقا چه نوع سرفه‌ای؟ یک اپلیکیشن گوشی هوشمند در دست توسعه است و در شرف شروع آزمایش بالینی است که به این سوال پا

به گزارش خبرگزاری «علم و فناوری»، کاربرانی که برنامه را نصب می‌کنند – وب‌سایت از کاربران می‌خواهد سرفه‌های خود را به علم اهدا کنند! – می‌توانند هنگامی که شروع به سرفه می‌کنند، صدا را در HealthMode آپلود کنند، که آن را برای ویژگی‌هایی مانند حجم، مدت زمان و فرکانس تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس وضعیت سلامت آنها با پرسشنامه‌های هفتگی بررسی می‌شود. کارلین می‌گوید با تطبیق صداهای سرفه با سایر داده‌های بالینی، این شرکت امیدوار است که پایگاه‌داده‌ای بسازد که بتوان از آن برای پیش‌بینی‌های تشخیصی و ترسیم مسیر بیماری استفاده کرد.

این تئوری این است که سرفه‌های ناشی از ویروس کرونا، که معمولاً ریه‌ها را آلوده می‌کند، با سرفه‌های دیگر، مانند سرفه‌های ناشی از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی یا تب یونجه یا استنشاق گرد و غبار، متفاوت است.

کارلین تأکید می‌کند که داده‌ها امن خواهند بود و برنامه در پس‌زمینه اجرا نمی‌شود یا سایر افراد نزدیک را نظارت نمی‌کند. کارلین، که همچنین روانپزشک دانشکده مرکز پزشکی تافتس است، در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، گفت:«در این مرحله هیچ ردیابی تماس یا GPS را برای تشویق کاربران به مشارکت بدون نگرانی از تهدیدهای بیش از حد برای حریم خصوصی فعال نکرده‌ایم.»

اگر این پروژه در شناسایی عفونت‌های کروناویروس موفقیت آمیز باشد، در صورتی که برنامه الگوی احتمالاً مشکل‌ساز سرفه‌های آنها را تشخیص دهد، ممکن است کاربران هشدار دریافت کنند.

برنامه‌های HealthMode که قبل از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده‌اند، معمولاً توسط شرکت‌های داروسازی و آزمایشگاه‌هایی که آزمایش‌های بالینی یا نظرسنجی‌های سلامت عمومی را انجام می‌دهند، استفاده می‌شوند. این شرکت یک برنامه همراه نیز دارد که به دنبال علائم ویروس کرونا در دستگاه گوارش است، که بخش ناشناخته‌ای از عفونت‌ها را تشکیل می‌دهد و ممکن است با یا بدون علائم تنفسی وجود داشته باشد. این برنامه با آپلود تصاویر مدفوع کاربر کار می‌کند.

HealthMode  به دنبال داوطلبانی است که بدون هیچ هزینه‌ای در برنامه نظارت ثبت نام کنند. کارلین می‌گوید، ایده این است که راه ساده‌ای برای شرکت در تحقیقات COVID-19 ارائه شود، با مزیت احتمالی دریافت هشدار نسبت به علائم احتمالی در صورت بروز.

https://stnews.ir/short/e88ye
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت