دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

با حضور دکتر مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی؛

افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی دانشگاه آزاد در واحد اصفهان/برنامه ایجاد یک آزمایشگاه انرژی و دو نیروگاه دیگر

مراسم افتتاحیه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر پیام نجفی رییس داشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد؛ این نیروگاه با مسقف‌کردن بخشی از پارکینگ دانشجویی ایجاد شده در کنار این نیروگاه یک آزمایشگاه انرژی نیز ایجاد می‌شود همچنین بزودی دو نیروگاه مشابه روی سقف سوله ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان :  مراسم افتتاحیه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  با حضور دکتر مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر پیام نجفی رییس داشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد.

امید خواجه مدیر کل حوزه عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ اصفهان در حاشیه مراسم افتتاحیه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در راستای سیاست‌هایی که دارد این فضا را به نیروگاه ۲۰۰ کیلوات خورشیدی اختصاص داده که دو منظوره نیز هست، هم پارکینک سرپوشیده برای دانشجویان محسوب می‌گردد و هم بعنوان نیروگاه چیزی حدود یک چهارم مصرف برق دانشگاه را تامین می‌کند. 

وی با تاکید براینکه البته برق به شبکه سراسری تزریق می‌شود و بعد ما خدمات را از شرکت برق می‌گیریم؛ افزود: در بحث خدمات دانشجويي حدود یک‌سوم پارکینگ‌های دانشجویی دانشگاه در راستای ایجاد این نیروگاه مسقف شده از طرف دیگر تولید انرژی هست که کمک به شبکه برق کشور اتفاق افتاده است. 

‌ خواجه افزود: در کنار این نیروگاه یک آزمایشگاه انرژی هم ایجاد می‌شود که دانشجویان رشته‌های برق و مخابرات و الکترونیک و غیره این دانشگاه می‌توانند از آن برای بخشی از واحدهای درس کارگاهی استفاده کنند. 

مدیر کل حوزه عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ اصفهان تصریح کرد: الان زیرساخت‌های این آزمایشگاه آماده شده و تا حدود چهار ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پست زمینی نیروگاه همینجا ایجاد شده است همچنین نگهداری و سایر موضوعات نیروگاه طبق استانداردهای جهانی است. 

خواجه به برنامه دانشگاه در توسعه‌ تولید انرژی خورشیدی اشاره و اعلام کرد: ما قطعا در دانشگاه دو نیروگاه خورشیدی مشابه این را خواهیم داشت البته نیروگاه‌های دیگر قرار است روی سقف سوله‌های خودمان اجرا کنیم که سوله تربیت بدنی دانشگاه گزینه بعدی ما هست و تقریبا معادل مصرفی که دانشگاه دارد تولید این نیروگاه‌ها است و قرارداد ایجاد نیروگاه دوم را هم بسته‌ایم ‌ که احتمالا تا هفته آینده نصب سلول‌های خورشیدی روی سقف سوله ورزشی شروع خواهد شد که حدود سه ماه کار می‌برد بعد از آن ایجاد نیروگاه سوم را آغاز خواهیم کرد.

‌ مدیر کل حوزه عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ اصفهان در پایان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی هست که نیروگاه خورشیدی را راه‌اندازی کرده است، تعدادی دانشگاه‌های دولتی در سطح کشور ‌هستند که نیروگاه خورشیدی دارند اما در استان اصفهان و بین دانشگاه‌های آزاد کشور ما اولین دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4zQzP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: