علمی، پژوهشی و فناوری

انتقاد دبیر شورای فناوری اطلاعات از مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از مصوبه روز گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاسیس شورای راهبری هوش مصنوعی انتقاد کرد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ویراستی با اشاره به مصوبه روز گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی درخصوص تاسیس شورای راهبری هوش مصنوعی، اظهار کرد: در سیاست‌گذاری عمومی، انسجام سیاستی «Policy coherence» لازمه‌ی تحقق اهداف و حرکت متوازن و هم‌افزا در دستیابی به آینده متمایز است.

وی افزود: تاسیس شورای راهبری هوش مصنوعی توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی با انسجام توسعه‌ی سایبری کشور و کاربردی سازی هوش مصنوعی و هوشمندسازی در توسعه کشور و ساخت آینده مغایر است.

کیان‌خواه ادامه داد: شورایعالی فضای مجازی، شورای راهبری و سیاست‌گذاری فضای مجازی است. فضای مجازی که مفهومی از فناوری‌های متنوع زیرساختی تا هوش مصنوعی و اجتماعی‌سازی آن دارد. وی تصریح کرد: ساختارها برای راهبری موثر و منسجم در رسیدن به اهداف است اما این تاسیس نه‌تنها راه‌گشا نیست بلکه صحنه‌ی سیاست‌گذاری فناورانه‌ی کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد.

کیان‌خواه در پایان خاطرنشان کرد: همچنان معتقدم فهم دقیقی از فضای مجازی و اقتضائات حکمرانی آینده وجود ندارد. این تصمیمات با غرض تشکیل شورای عالی فضای مجازی و تاسیس مرکز ملی فضای مجازی مغایر است.

https://stnews.ir/short/VMGJ4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: