علمی، پژوهشی و فناوری

مسئول بسیج علمی فارس:

اولویت بسیج علمی فارس حمایت از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: اولویت بسیج علمی فارس حمایت از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها در سطوح مختلف است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، دکتر مجید میکائیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه استان فارس در حوزه رسانه، یک استان پویا و فعال است، افزود: اهمیت کار در حوزه رسانه بسیار مهم است و از شما تقدیر و تشکر داریم که اخبار این مجموعه را رسانه‌ای می‌کنید.

وی با بیان اینکه نقشه راه علمی که سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اجرا می‌کند بر اساس گام دوم انقلاب است، گفت: این مجموعه در حوزه‌ها و علوم مختلف در حال کار است.

میکائیلی، اولویت بسیج علمی را حمایت از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها دانست و تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس تلاش کرده تا شبکه‌ها و هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی را در راستای نقش‌آفرینی در استان فارس فعال کند.

وی ادامه داد: این مجموعه در هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و مردمی در تحقق اقتصاد دانشجویان در سطح استان فارس تلاش کرده است.

به گفته مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، تاکنون ۴۵ کارگروه نخبگان در این استان تشکیل شده است. همچنین ۱۰۰ پایگاه علمی هم در راستای فعال‌سازی نخبگان شهرستان‌ها ایجاد شده است.

میکائیلی ادامه داد: در تولید و حل مسئله در کارگروه نخبگان در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، گردشگری، کشاورزی و اجتماعی، اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس به ایجاد بانک اطلاعاتی در موضوعات مختلف همچون برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان پرداخته است، تصریح کرد: همچنین در نظر داریم که یک شبکه عظیم علمی را در سطح استان شکل دهیم؛ چرا که ذائقه مردم به سمت هوش مصنوعی رفته و در سطح شهرستان‌ها باید جاذبه‌های علمی را در تمام اماکن مدرسه، مسجد و دانشگاه ایجاد کنیم.

میکائیلی، یکی از اهداف کلی این سازمان را ایجاد مجتمع علم و فناوری اسوه فارس عنوان کرد و یادآور شد: مجتمع علم و فناوری، فراتر از یک مرکز رشد، اقدامات علمی را انجام می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه یکی از اقداماتی که با کمک مسئولان استانی انجام دادیم، تشکیل کارگروه برای حل مشکلات علمی است، ادامه داد: با ایجاد کارگروه‌های مختلف با همکاری مسئول استانی باید به حل مشکلات نخبگان و دانش‌بنیان‌ها در شهرستان و استان‌ها بپردازیم.

این مسئول از ایجاد شبکه‌سازی نخبگان در این استان خبر داد و ادامه داد: همچنین در مباحث مختلف همچون نظرسنجی انتخاباتی 2 سازمان بسیج علمی و فناوری و همچنین سازمان صداوسیما شبکه بزرگ نظرسنجی را در طول سال انجام می‌دهد.

میکائیلی افزود: طرح نخبه‌پروری در حال انجام است که ظرفیت و استعدادهایمان را در مساجد و اماکن عمومی شناسایی می‌کنیم و یک هویت‌بخشی و ایجاد شبکه به مجموعه‌های مردمی می‌دهیم. همچنین مجموعه‌ای به نام شرکت پیشگامان که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان است را در استان ایجاد کردیم تا بتوانیم به ابتکارات و طرح‌های دانش‌بنیان نخبگان علمی در زمینه تجاری‌سازی دانش کمک کنیم.

https://stnews.ir/short/eno7Z
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: