علمی، پژوهشی و فناوری

گوشی هوشمند؛

اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالاً این ماه معرفی می‌شود

شیائومی ۱۵ پرو، اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴، در ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند چشم‌به‌راه رونمایی پرچم‌دار جدید شیائومی، یعنی شیائومی ۱۵ پرو هستند. این گوشی قرار است یکی از اولین گوشی‌های هوشمند بازار باشد که از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره می‌برد. اطلاعات منتشر‌شده‌ی اخیر نخستین نگاه‌ها به طراحی و مشخصات فنی این گوشی را به ما ارائه می‌دهد.

نئووین می‌نویسد که سری شیائومی ۱۵ شامل طیف وسیعی از مدل‌ها از‌جمله شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا خواهد بود. با‌این‌حال، تمرکز اصلی اخبار اخیر روی مدل پرو، یعنی شیائومی ۱۵ پرو، بوده است. انتظار می‌رود طراحی کلی این گوشی شباهت‌هایی به نسل‌های پیشین داشته باشد؛ اما در‌عین‌حال شاهد ارتقای ظرفیت باتری و اندازه‌ی نمایشگر نیز باشیم.

این گوشی در رنگ‌های متنوعی از‌جمله مشکی و سفید و نقره‌ای عرضه خواهد شد. همچنین، برای کاربران خاص‌پسند نسخه‌ای با بدنه‌ی تیتانیومی در نظر گرفته شده است. Xiaomi 15 Pro به صفحه‌نمایش امولد 2K ساخت شرکت تی‌سی‌ال با رزولوشن ۶/۷۸ اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود.

شیائومی ممکن است شیائومی ۱۵ پرو را با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه کند. پرچم‌دار شیائومی به‌احتمال زیاد به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Light Fusion 900 با دیافراگم f/1.4 و دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی مجهز خواهد شد. همچنین، در پنل جلویی این گوشی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره و سلفی‌های باکیفیت تعبیه خواهد شد.

علاوه‌بر‌این، انتظار می‌رود شیائومی برای سری ۱۵ خود، پشتیبانی نرم‌افزاری حداکثر پنج‌ساله را ارائه دهد که یک سال بیشتر از سری شیائومی ۱۴ است. از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به حسگر اثر‌انگشت زیر نمایشگر و بلندگوهای استریو با‌کیفیت و گواهی IP68 اشاره کرد که نشان‌دهنده‌ی مقاومت آن در‌برابر آب و گرد‌و‌غبار است.

انرژی لازم برای کار با پرچم‌دار آینده‌ی شیائومی را باتری قدرتمند ۶,۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی ۹۰ وات و بی‌سیم ۸۰ وات و بی‌سیم معکوس ۱۰ وات تأمین می‌کند. همچنین، انتظار می‌رود شیائومی ۱۵ پرو اندروید ۱۵ را روی رابط کاربری HyperOS 2.0 اجرا کند.

پیش‌بینی می‌شود که سری شیائومی ۱۵ در ماه جاری میلادی در بازار چین رونمایی شود. عرضه‌ی جهانی این گوشی نیز برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

https://stnews.ir/short/Vdga5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: